Som rapporterad av en del andra, OrangeRX kan ibland vara lite känsliga och ge dålig mottagning samt att servona uppträder lite "nervöst", som om man tappar kontakten. Nu är vi två i min klubb som fått problem med de nya LemonRX med de nya SME-kopplade längre antennerna. Någon som har något tips på hur man kan få mottagarna att bete sig mer städade eller dags att se på Spektrum orginal?
Nya versionen av de billiga LemonRC som verkar "nervösare"
Kollaps
X
-
OK, har ett par LM0034 men de är inte flugna så mycket men har hittills fungerat OK. Men mina mottagare påminner ju en hel del om LM0021S bl a avseende antennerna frånsett det faktum att min mottagare har 2 antenner och är av diversity-typ. Dock ingen aning om vad som f ö skiljer dessa modeller åt.
RogerKommentar
-
Har du provat? Jag har inte det, men skulle inte tro att det funkar. Spektrums programmerings app förväntar sig nog att hitta "USB Interface AS3X Programmer" bland USB-styrenheter, inte någon COM-port.
/AKommentar
-
Lemon Rx
Hej
Jag har provat en Lemon Rx, LM0052, tillsammans med en IX 20 sändare. Redan då planet var kring 100m bort så blev det upp till 1s fördröjning mellan sparörelse och roderutslag, längre bort blev ännu sämre. Firman jag köpt den från bytte mot en ny men samma resultat med den. Idag har jag en AR6210 mottagare och allt fungerar som det ska. Uppenbarligen säkrare med original mottagare. Har även provat Orange mottagare med blandat resultat.
/PerKommentar
-
Mina äldre LemonRC har fungerat OK men min gamla DX6e, inget större lagg. Däremot var Lemons gyrostabiliserad mottagare en katastrof, höll på att kapa huvudet av klubbkollega, när jag förlorade kontrollen över kärran och den tipstall ner i backen. och två av de billiga mottagarna gav som sagt mer nerviga kärror.Kommentar
-
Är det denna ni haft bekymmer med? Länka gärna till den som avses annars.
RCFlight - Lemon Rx DSMX/DSM2 Komp. 7-Kan m stabilisering/satellitmott.
Jag har den i en lite mindre el-kärra och har fungerat fint ca 10 st starter.
Tänkte köpa en till till ett nybygge.
// Mats WFlygsmurfenKommentar

Kommentar