Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
I mina modeller utan BEC så använder jag 1000mAH NiMh AAA batterier hoplödda till ett fyracellspaket. Med min billiga våg väger de 44-45gram tillsammans.
m.v.h. //Fredrik
Den där historien du tittar på är en UBEC, det är inte meningen att du ska ha nån mottagarack utan den kopplas direkt till drivacken. Viktminskningen är lika med vikten på din mottagarack. Kanongrej, har en sån i de flesta av mina elplan.
Men visst, du kan använda en sådan även i metanolplan och ha en mottagarack på tex 2*1100Mah.
Kanske aningens gammal tråd, men jag tänker ge lite synpunkter ändå.
Jag kör personligen bara LiPo numer, både i sändare och mottagare, och det fungerar riktigt bra. Fruktansvärt skönt att kunna ha grejorna stå en stund och bara kunna fylla på lite ström innan man ska flyga. Plus att laddtiden är löjligt kort jämfört med innan, så man kan faktiskt ladda på fältet om det behövs.
Mina mottagarackar är mellan 500-1000mah och det räcker en hel dag utan problem.
Båda fungerar bra, men jag köper bara den switchade numer.¨
Den kostar för lite för att man ska ta den "sämre".
Tänk bara på att intelägga ubec'n nära mottagaren, då kan det hända massa roliga saker som får en att hålla andan. Glöm ej heller att koppla ifrån batteriet efter flygning, då ubec'n annars kan dra ur batteriet om det får stå en stund.
Själv lärde jag mig den hårda vägen som alltid, varför lyssna på andra när man kan prova själv?
Kommentar