Mottagare med LiPO

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • knas
    • okt 2006
    • 206

Ett annat alternativ är att använda tex 4S med lägre mAh och ändå få många flygningar per laddning. Men det kanske blir marginellt med avseende på vikt osv.

Kommentar

• SMOKE`n
      • maj 2007
      • 8

Berätta gärna hur den fungerar, dom har alltid varit slut när jag beställt.

Kommentar

• js_
        • jul 2007
        • 666

Hej!
        Jag har 9st Scanner rc servon servon som drar 9,7kg i en Ultimate,
        och jag har märkt att dom drar en hel del ström för acc varnaren går på rött så fort jag rör fler än 2 servon på samma gång.
        Så nu till min fråga,kan jag använda en sån där Ubec och dubbla lipo accar o sen är problemet borta?
        Fråga nr 2- kan man använda en vanlig accvarnare sen?
        http://www.rcaland.ax/

Kommentar

• knas
          • okt 2006
          • 206

Ursprungligen postat av js_
          Hej!
          Jag har 9st Scanner rc servon servon som drar 9,7kg i en Ultimate,
          och jag har märkt att dom drar en hel del ström för acc varnaren går på rött så fort jag rör fler än 2 servon på samma gång.
          Så nu till min fråga,kan jag använda en sån där Ubec och dubbla lipo accar o sen är problemet borta?
          Fråga nr 2- kan man använda en vanlig accvarnare sen?
          Mät hur mycket ström maskinen drar när du viftar på alla spakar och dimensionera UBEC efter det.

På fråga 2 svarar jag spanien, nä men du kan inte mäta på utgången av bec för att avgöra om batteriet behöver laddas. mäter du direkt på lipoacken så kan du nog avgöra, alternativt sätta din laddare(med display) på discharge 1A ungefär och se om spänningen på lipot sjunker eller håller sig på bra nivå.

Kommentar

• flygaren_93
            • sep 2007
            • 427

Hej

Jag har en sån ubec i min u can do. Då har jag 4st 6,5kg analoga servon, ett standadserv och ett 10kg digitalt sidoroderservo. För mig har det funkat bra utom att jag kör 35mhz och har stora giltchar men det har jag också med vanliga Nimh ack (vill ha 2,4ghz).

Jag körde den med 3 cells 1600mha bara för att jag hade den på "hyllan".
            Med den acken hade jag problem med att sändaren tog slut och inte planet.

För att kolla späningen på mottagaracken hadde jag en sån här:

Det bästa med lipo är att det inte har någon märkbar självurladdning. Man behöver inte ladda acken kvällen innan.

Mvh Alex

Modellflygare sedan 2003

Kommentar

Arbetssätt...