Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Hej
Vad tror du om att placera mottagaren så här??
Bifogade filer
/Mathias
-----------------------------------
rpm x pitch x 0.0254 x 3,6/60=km/h
JR DS 8711 will turn your rudder into a weapon!
Hej
Vad tror du om att placera mottagaren så här??
Det går ju, men det är ju att rekomendera att sätta mottagaren med antennen uppåt för bästa räckvidd. Alla 2,4 system är känsliga för närhet till marken.. och du har ju som sämst räckvidd dit antennen på mottagaren pekar. Jag skule ha gjort en liten hylla att sätta mottagaren på så du får den på rätt liggande plan.
Har du gjort räckviddstest med den sittandes sådär? Du finner nog i så fall att det blir lite kortare framåt och bakåt än åt sidorna...
hej hur går du till väga när du gör räckvidstest??
/Mathias
hej hur går du till väga när du gör räckvidstest??
Jag skruvar av antennen, trycker in knappen på sändarmodulen, backar 15 meter från modellen med antennfästet riktat mot modellen och sändaren en bit ut från kroppen... vandrar med spakrörelser i en cirkel runt hela modellen för att se att det inte finns några radioskuggor.. om det finns så kollar jag hur allvarliga de är genom att gå lite närmare tills jag har kontroll igen..
Observera att mottagaren måste befinna sig minst 16 cm över marken för att det ska bli rätt..
det är intressant med nyheter,hoppas allt negativt som skrivs om XPS/IFS går i graven snart
/Mathias
/Mathias
Nu är det äntligen släppt http://www.xtremepowersystems.net/pr...=XPS3.0&cat=19 så nu skickar jag in mina 4 mottagare och modulen hoppas det funkar som det är tänkt så kanske det blir slut på skitsnacket
MVH Uffe
Nu är det äntligen släppt http://www.xtremepowersystems.net/pr...=XPS3.0&cat=19 så nu skickar jag in mina 4 mottagare och modulen hoppas det funkar som det är tänkt så kanske det blir slut på skitsnacket
MVH Uffe
Jag skickade min till hobby borgen för någon veckasedan!!
/Mathias
Kommentar