Ny Hitech 2,4Ghz Radio "Aurora 9"

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Smajly
    • maj 2007
    • 364

Ursprungligen postat av Heda
    http://www.hitecrcd.com/pages/show/117

Nov. e senaste tydlingen...........

Men nu finns manualen online iaf på Amerikanska sidan, lite coolt ändå med varningar på batteriet på mottagaracken i planet/helin.

samt att timern aktiveras av throttlespaken, och sedan inte tickar på omman har noll gas. me likey !!
    Ska du ha den funktionen med t.ex. accvarnare, motorvar, temp, bränslemängd mm.mm. krävs det ett par extra tillbehör som köpes separat.

Är sugen på sändaren (läs: ska ha en sån) men jag lär nog vänta till sommaren så har den fömodligen kommit i en andra eller tredje utgåva så man slipper barnsjukdommarna..

Undrar bara vilken svensk handlare som tänker hålla sig till dom paket som Hitec har på sin websida med 4 digitala servon och bra mottagare..
    HAB t.ex. säljer paketet med 4 vanliga standard servon HS422.. sånna kostar ju bara 160:- styck hos andra svenska handlare och sånna vill man ju inte ha då hitec själva har sändaren med dom digitala... och med en vanlig 35Mhz HFD-08RD mottagare.
    Fast på ett ställe i samma text står det att den levereras med optim 7 kanalare.. undras hur dom ska ha det.. mycket underlig text på deras websida.. med ett pris på 4200:-

Hitec säljer dom i följande paket:
    Available Models
    Stock # 191240 - 2.4GHz Standard Version (w/ 9ch Receiver)Transmitter, Four HS-5485HB Digital Servos and Optima 9 9channel 2.4GHz Receiver,With Rechargeable Transmitter & Receiver Batteries and AC Charger Estimated Street Price (ESP) $529.99

Stock# 191242 2.4GHz Transmitter & 9ch Receiver Only Version Transmitter and Optima 9 9channel 2.4GHz Receiver, With Rechargeable Transmitter Batteries and AC Charger (no RX Battery) ESP $459.99

Stock# 191244 - 2.4GHz Transmitter & 7ch Receiver Only Version Transmitter and Optima 7 7channel 2.4GHz Receiver,With Rechargeable Transmitter Batteries and AC Charger (no RX Battery) ESP $429.99

Tänkte beställa den från svensk handlare men det verkar som det går fet bort och köpes direkt från staterna eller tyskarna..
    Östersunds modellhobby har den också snart och har angett priset 5300:- fast utan vidare info om vad dom kommer sälja den med för servo o mottagare.
    HCRC har samma text o info med dubbla budskap som HAB till priset av 4300:-
    Tycker annars HAB brukar ha bra info och tycker dom funkar annars bra att handla från..

Någon som vet fler handlare som ska ta hem Aurora?
    Senast redigerad av Smajly; 2009-10-20, 07:08.

Kommentar

• kay.krut

• jan 2007
      • 929

Hitec Optima

Ja, om man kollar på Hitecs hemsida så får man lite olika alternativ att välja mellan. Men man ska ha klart för sig att www.hitecrcd.com är den amerikanska återförsäljaren av Hitec. Det är inte Hitecs egen hemsida. Så de kan välja själv hur de vill erbjuda jänkarna sitt utbud. Jag har själv kollat med dem och fick detta svar. Så hur kompletta våra handlare här i Sverige erbjuder oss sina radiopaket, är helt upp till dem. Sedan får vi själv välja vad vi vill ha. Jag funderade själv ett tag på att köpa en radio från Hitecrcd i Amerika men avstod. Jag skulle kanske spara några kronor på affären om allt gått enligt planerna men om något skulle hända med grejorna, vilket tyvärr ofta händer, så kanske jag fått stå där med skägget i brevlådan och ingen gällande garanti. Jänkarna skiter liksom i våra konsumentlagar. Så jag gynnade en svensk handlare i stället. Och det kanske vi alla är gynnade av i det långa loppet. Dessutom så köper jag ju inte ny radio så ofta så den prisskillnaden klarade jag. Men visst är det lockande att köpa utomlands. Åtminstone så länge allt är frid och fröjd och skiten fungerar. Men nu när kronan ju har stärkts gentemot dollarn så kanske vi får hoppas på en prissänkning hos våra hobbyhandlare.

Kay krut
      Vill man så kan man.

Kommentar

• Smajly
        • maj 2007
        • 364

Ja för min del lutar det trots allt mot svenskt handlare. Just som du säger är det mycket enklare om något skulle hända.

Har inte fått svar från HAB än..
        Fick snabbt svar från HCRC ang paketet och lite annan info. Som dom säger är det lite oklart hur dessa paket kommer att se ut.. men i dags läget tror dom inte att den kommer innehålla något tillbehör på 35Mhz utan det blir med 2.4 grejor.
        Vi får nog hålla ut lite till och se vad som händer nästa månad..

Priset blir ju trots allt överkomligt även för att vara svanska handlare om man jämför med många andra märken.

Kommentar

• LAN
          • okt 2006
          • 188

Den lär inte komma med någon 35-Mhz mottagare, då det inte finns någon sändarmodul för 35 Mhz ännu, den kommer senare (och äldre moduler fungerar inte). Jag skulle rekommendera att titta på paketen på hitecrc.de, jag tror inte den svenska marknaden är stor nog för att kunna välja sina egna paket. Lite dåligt av Kyosho att inte ha någon info om detta på sin hemsida ännu...

Jag har en på order, och hoppas få leverans av den första omgången, d v s ganska snart. USA verkar ha fått första leveransen, så den bör ju inte vara alltför långt borta även här hemma.

Kommentar

• Heda
            • sep 2006
            • 312

Tjo, jag frågade de i kyoshomonterna om Hitec på hobbymässan å de sa de hade slutat med hitec för några år sedan, sedan frågade jag den "tyska"-och supertrevliga killen i Hitec/multiplex montern om samma sak å han sa att enda andledningen att han var där var att hitec inte var repesenterade i sverige längre. Han var för övrig skittrevlig å berättade lite om radion när man klämde å kände

Jag kanske e vilse men det finns ju flera här som förmodligen är mera insatt i leverantörsleden av Hitec, men jag fick uppfattningen att våra handlare köper sina radios ifrån Hitec/multiplex i Tyskland. I might be wrooong here

Ursprungligen postat av LAN
            . Lite dåligt av Kyosho att inte ha någon info om detta på sin hemsida ännu...

.
            /Heda

NYBÖRJARE
            Kyo Edge 540 inte så farlig som man tror...
            Raptor 30 noooobie !

Kommentar

• LAN
              • okt 2006
              • 188

Ok, det förklarar saken. Men Kyosho har fortfarande en del Hitec-prylar på sin hemsida, så det var det som missledde mig. Då är det säkert direktkontakt med Hitec/Multiplex som gäller för handlarna, och säkert en anledning till att det svenska priset ju verkar väldigt rimligt satt. Om man skulle direktöversätta det amerikanska priset på $429, och lägga på moms så hamnar man ju på nästan 4.000 kr. Tror detta är en smart strategi, den lär nog sälja en del om det inte blir några barnsjukdomar.

Kommentar

• Nexus
                • maj 2006
                • 744

det var redan Östersund modellhobby har tagit över som Generalagent för Hitec nu

MVH Steve
                Senast redigerad av Nexus; 2009-10-21, 12:00.
                Excell 60 2 St
                Heim 10 CC skala Hughes 500 E
                Concept SR
                Modeltech Cap 21 2 st
                Wonder 2 St
                skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
                Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
                Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

Kommentar

• Heda
                  • sep 2006
                  • 312

Östersundsmodellhobby ?

Ursprungligen postat av Nexus
                  det var redan modellhobby har tagit över som Generalagent för Hitec nu

MVH Steve
                  /Heda

NYBÖRJARE
                  Raptor 30 noooobie !

Kommentar

• Heda
                    • sep 2006
                    • 312

Verkar lite nintendostuk på telemetri-grejorna, snokat runt lite på amerikanska forum.
                    Coolt

"""Played with the sensor station demo for the show... It's really cool. There's a "cockpit" mode that shows you Alt, Speed, Fuel, 4 Temps, and 2 RPM's.

You can also view the data on a laptop when plugged though the HPP-22 into the module, so even the guys that don't have the Aurora can utilize the telemetry too!

There's also a Google Earth interface that will show your models path.

I know... I know... how do you look at it when flying?!?!? Quickly! or.. I guess your buddies can just "geek out" for you!

Mike."""
                    /Heda

NYBÖRJARE
                    Raptor 30 noooobie !

Kommentar

• LAN
                      • okt 2006
                      • 188

Lite synd att man inte kan spara data utan att ha en laptop med sig, det begränsar användningsområdet lite tycker jag. Men att kunna se batterispänningen på ackpaketet direkt i radion är värt en del tycker jag, bara att röra lite på spakarna och kontrollera att spänningen håller sig stabil.

Kommentar

• DanneG
                        webmaster
                        RCFF - Administratör
                        • jun 2006
                        • 671

Kyosho har inte Hitec längre, när Multiplex köpte upp hitec tog de tillbaka distrubitionen själv.
                        /Daniel Gustafsson

Radio: JR DSX9
                        Flyger: Multiplex Acromaster, Sebart Katana(or) Hangar 9 Extra 260 27%
                        Heli: E-sky Belt CP
                        Bil: Traxxas Slash 4x4
                        Båt: Princess med Zenoah 26cc
                        01010010010000110100011001000110

Kommentar

• Heda
                          • sep 2006
                          • 312

jaha, jag har fått för mig att hitec köpte multiplex.
                          /Heda

NYBÖRJARE
                          Raptor 30 noooobie !

Kommentar

• kay.krut

• jan 2007
                            • 929

Jo,det är rätt. det är Hitec som har köpt upp Multiplex, förmodligen för att få tillgång till deras teknologi. Så nu kan våra hobbyhandlare köpa båda märkena direkt från Multiplex i Tyskland. Systemet med generalagenturer är inte tillåtet längre i EU då det strider mot den fria handeln inom medlemsländerna. Det finns dock de som fortfarande hävdar att de är generalagenter men inom gemenskapen EU är det fel. Annat gäller dock för import från andra länder utom EU. Här finns andra regler och här finns fortfarande systemet med generalagenter kvar. Så det är fritt för såväl oss som hobbyhandlarna att ta grejorna från valfri leverantör inom EU.

Kay krut
                            Vill man så kan man.

Kommentar

• LAN
                              • okt 2006
                              • 188

Om man ska vara helt korrekt så köptes Multiplex av den privatperson som sedan tidigare äger Hitec. Så det är fortfarande två separata bolag, även om de har delad distribution i många länder. Konstigt nog så verkar teknologiutbytet mellan företagen vara lite begränsat, eftersom de t ex har varsitt system för 2,4 Ghz, som inte är kompatibelt med varandra. Däremot så stod det nånstans att spakarna i Aurora kommer från Multiplex.

Kommentar

• Heda
                                • sep 2006
                                • 312

VIlken soppa, bara det skickar ut radion snart till butiker så blir det bra

Ursprungligen postat av LAN
                                Om man ska vara helt korrekt så köptes Multiplex av den privatperson som sedan tidigare äger Hitec. Så det är fortfarande två separata bolag, även om de har delad distribution i många länder. Konstigt nog så verkar teknologiutbytet mellan företagen vara lite begränsat, eftersom de t ex har varsitt system för 2,4 Ghz, som inte är kompatibelt med varandra. Däremot så stod det nånstans att spakarna i Aurora kommer från Multiplex.
                                /Heda

NYBÖRJARE
                                Raptor 30 noooobie !

Kommentar

Arbetssätt...