Tjena!
Har nyligen kommit över en JR X-3810 sändare och funderade på hur det är att konvertera den till 2.4GHz (modul)?
Om man skaffar en 2.4GHz-modul, vilka mottagare passar då? Alla eller bara just det märke man har modul?
Är tex denna modul ok, eller ska man se efter andra tillverkare?
Vet inget om Corona. JR klingar bättre i mina öron, eller? =)
Dessutom, var hittar man en ny NiCd-ack?
Och när kom dessa sändare och när slutade dom tillverkas?
Finns det X-3810 och 3810?
Går det att ladda sändaren via kontakten på sidan med en vanlig laddare typ Hyperion EOS5?
Mottagaren är en PCM S NER-649S. Bra grejer? Är det JR ens?!
Borde skaffa en manual till sändaren.
Jag har redan en 8-kanals 35MHz sändare (Sanwa RD8000) men den har ju bara 10 modellminnen, precis som X-3810.
Därför lite sugen på börja använda denna. I övrigt har jag bara haft igång den några sekunder.
/MickeM
Har nyligen kommit över en JR X-3810 sändare och funderade på hur det är att konvertera den till 2.4GHz (modul)?
Om man skaffar en 2.4GHz-modul, vilka mottagare passar då? Alla eller bara just det märke man har modul?
Är tex denna modul ok, eller ska man se efter andra tillverkare?
Vet inget om Corona. JR klingar bättre i mina öron, eller? =)
Dessutom, var hittar man en ny NiCd-ack?
Och när kom dessa sändare och när slutade dom tillverkas?
Finns det X-3810 och 3810?
Går det att ladda sändaren via kontakten på sidan med en vanlig laddare typ Hyperion EOS5?
Mottagaren är en PCM S NER-649S. Bra grejer? Är det JR ens?!
Borde skaffa en manual till sändaren.
Jag har redan en 8-kanals 35MHz sändare (Sanwa RD8000) men den har ju bara 10 modellminnen, precis som X-3810.
Därför lite sugen på börja använda denna. I övrigt har jag bara haft igång den några sekunder.

/MickeM

Kommentar