Dessa kondingar är främst i Futabas fall framtagna för bilåkare i EL klasserna. Anledningen är att då man gasar ut på en raka eller ur en kurva så kan motorn dra rejält med ström och kör man med som alla gör en ESC där man nyttjar BEC kretsen så kan det förekomma en snabb dipp vilket för mottagaren att boota om, därav har Futaba tagit fram denna lösning med konding för att lösa ett reellt problem.
Det är därmed inte sagt att man måste ha dem i sin flygplan
Däremot har jag själv erfarit i min MPX Blizzard att vi gynnsamma förhållanden så kan setupen dra ström och mottagaren slockna, vid detta tillfälle ha nog en konding räddat min Blizzrd. Kör man el setuper och nyttjar BEC i reglaget skall man ha klart för sig vad detta kan innebära för problem. Var ju en heli kille som fick erfara liknande problem med ett Align reglage varpå man klagade på Futaba mottagaren. De flesta sakerna går att reda ut och få en förklaring på om man tänker till hur sakerna egentligen fungerar och vad det är till för.
Jag vill nog hävda att rätt använd till det är tänkt så är det en bra lösning.
Många pratar powerboxar å diverse utr runt omkring men de löser inte alltid problemen så att tro att denna konding löser alla världens problem är nog att hoppa över ån efter vatten. Den är framtagen främst för bilåkare, flygare som använder den i el setupper kan bli hjälpa. Bäst är som skrivet ovan kan man använda separat ack är det den bästa lösningen, har man som jag trångt i modellen så ja kondingen kan vara den enkla lilla lösningen
Det är därmed inte sagt att man måste ha dem i sin flygplan
Däremot har jag själv erfarit i min MPX Blizzard att vi gynnsamma förhållanden så kan setupen dra ström och mottagaren slockna, vid detta tillfälle ha nog en konding räddat min Blizzrd. Kör man el setuper och nyttjar BEC i reglaget skall man ha klart för sig vad detta kan innebära för problem. Var ju en heli kille som fick erfara liknande problem med ett Align reglage varpå man klagade på Futaba mottagaren. De flesta sakerna går att reda ut och få en förklaring på om man tänker till hur sakerna egentligen fungerar och vad det är till för.Jag vill nog hävda att rätt använd till det är tänkt så är det en bra lösning.
Många pratar powerboxar å diverse utr runt omkring men de löser inte alltid problemen så att tro att denna konding löser alla världens problem är nog att hoppa över ån efter vatten. Den är framtagen främst för bilåkare, flygare som använder den i el setupper kan bli hjälpa. Bäst är som skrivet ovan kan man använda separat ack är det den bästa lösningen, har man som jag trångt i modellen så ja kondingen kan vara den enkla lilla lösningen

Kommentar