Air Media ?

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sm3xrq
    • sep 2007
    • 320

De gånger jag har handlat från AM så har jag oftast valt förskotts betalning. då lägger jag ordern och får sedan ett mail med "fakturan" på vad jag egentligen ska betala (framgår att det är så det funkar när man lägger ordern).
    om jag istället väjer att betala min order innan jag har fått sagt mail så kommer förmodligen fraktkostnaden att kunna gå upp dvs betalt belopp är lägre än faktiskt faktura belopp. Jag kommer då att behöva betala mer. Fullt förståligt.
    Posten kommer ju inte att ta ut samma kostnad på att leverera ett servo ca 100g som att leverera ett flygplan.

Det känns som att det största problemet här är att VI (kunderna) inte läser vad det faktiskt är vi går med på för avtal när vi beställer. Ja det är mycket text men det kan vara värt att läsa igenom köp och leverans villkor innan man trycker på beställ knappen på internet. det är inte som att handla i en fysisk butik och kommer aldrig att vara det heller.

Sedan, ja visst det kunde ha stått på sidan att det kunde bli lite längre hanterings tid pga flytt, men när man får ett mail som förklarar varför så kanske man kan köpa det?

att ta upp sådana här ärenden på ett forum på internet är FEL. det finns korrekta tillväga gångs sätt tex ta ärendet till ARN (allmänna reklamations nämnden) och låt dem driva det. i det här fallet skulle de avslå ärendet ganska fort då handlaren har följt sina villkor och de är fullt legitima. i andra fall kanske kunden får rätt.
    Det ända en sådan här tråd tjänar till är att smutskasta en handlare som EN person tycker har gjort något fel. en handlare som förmodligen inte har gjort fel i sagt ärende och därför inte heller förtjänar den negativa publiciteten som detta medför.

Kommentar

• AM
      Debattglad entusiast
      • maj 2006
      • 3464

Hej Marcus,
      jovisst jag minns mycket väl "vår" affär. Du köpte en bensinmotor som du monterade så löst att två ljuddämpare skakade sönder. Dessa fick du gratis ersatta av mig. Sedan tyckte du att motorn "var trög att dra runt". Då delar du motorn och tycker att du antingen ska ha en ny eller pengarna tillbaka. Sorry, men fabriksgarantin var förverkad, vilket även konsumentrådgivaren du kontaktade upplyste dig om. Så kontentan var att jag med marginal hade uppfyllt mina åtagande som handlare.
      Du kan ta Hans-Olof i hand. Ni ingår i den lilla, lilla skaran (kan räknas på ena handens fingrar), som tycker jag är en skurk. Vi gör alla så gott vi kan och jag försöker alltid fria framför att Fälla. Det är tråkigt när man inte läst på tillräckligt om vad exempelvis fabriksgarantin innebär, men det är ännu tråkigare när man sedan försöker få andra att betala för sina egna misstag.
      Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• chrisvås
        • jan 2007
        • 141

Hoppas jag aldrig blir så gammal att prestige är det enda som räknas. Vilken skittråd för att vara ärlig. Sm i bitterhet ännu en gång på ett forum för hobby utövare. Se det positivt, de 220 sketna kronorna har vi säkerligen blåst staten på massor med gånger då vi glömt att förtulla varor. Eller då vi pustade ut efter att kört olagligt fort men saktat ner precis framför en kontroll. Ove har ingen lust att efterskänka 220 spänn på en betald frakt, skulle inte jag heller vilja. Dubbelnamn vill inte betela 220 spänn för nada, skulle inte jag heller vilja. Så glöm skiten eller kör hela racet i rätten. Ångrar att jag läste tråden men jag är nyfiken jag med.

Kram

Kommentar

• gamlingen
          • jan 2012
          • 165

Jag håller med, säger som förut HALT för tusan!

Kommentar

• AM!
            • jan 2013
            • 1

Inte halt än.

Du Ove du har aldrig reflekterat över hur du går till svars på detta forum och att du är ganska nedlåtande mot dom som inte är nöjda med Airmedia kanske du har så många anhängare in Skåne trakten att du kan skita i resten av landet. Att du huvudtaget har går ut och kommenterar kundärende får en att fundera lite extra. Att få en kund så missnöjd för ynka 220 måste vara rätt småsnålt från din sida finns säkert affärer där du har tjänat 220 kr extra ! Själv hade jag spanat in din nya rökpump men den får du nu inte sälja till mig utan jag letar vidare hos en säljare som är mer kundorienterad och sväljer en förlust på 220 kr för att få kunden nöjd !

Lev. villkor varför har du avgifter som ändå inte tar ut ??

Som handlare skjuter du bara dig själv i foten när du visar vad du tycker om oss kunder.

AirMedia Nej tack

Kommentar

• sm3xrq
              • sep 2007
              • 320

Man skriver med dem för att täcka alla eventualiteter. Man kanske inte tar ut en påminnelseavgift den första gången man skickar men den andra eller tredje om så behövs.

Sedan må jag säga att jag tycker du är feg som är tvungen att skapa ett nytt användarkonto får att du ska våga svara på tråden. Så känslig är den inte. Vågar du inte stå för dina åsikter kanske du ska hålla dem för dej själv?

Kommentar

• Nexus
                • maj 2006
                • 744

vi accptera inte att du använder falska register här ned använder av AM!
                Excell 60 2 St
                Heim 10 CC skala Hughes 500 E
                Concept SR
                Modeltech Cap 21 2 st
                Wonder 2 St
                skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
                Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
                Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

Kommentar

• bokis
                  • maj 2006
                  • 5041

Ursprungligen postat av AM!
                  Inte halt än.

Du Ove du har aldrig reflekterat över hur du går till svars på detta forum och att du är ganska nedlåtande mot dom som inte är nöjda med Airmedia kanske du har så många anhängare in Skåne trakten att du kan skita i resten av landet. Att du huvudtaget har går ut och kommenterar kundärende får en att fundera lite extra. Att få en kund så missnöjd för ynka 220 måste vara rätt småsnålt från din sida finns säkert affärer där du har tjänat 220 kr extra ! Själv hade jag spanat in din nya rökpump men den får du nu inte sälja till mig utan jag letar vidare hos en säljare som är mer kundorienterad och sväljer en förlust på 220 kr för att få kunden nöjd !

Lev. villkor varför har du avgifter som ändå inte tar ut ??

Som handlare skjuter du bara dig själv i foten när du visar vad du tycker om oss kunder.

AirMedia Nej tack
                  Nu räcker det för min del med det här tramset,det som står härovan är så korkat så man funderar vart vi är på väg..
                  Har man meningsskiljaktligheter med en handlare,visa lite tecken på att du har ett förstånd samt civilkurage nog ,och ta upp det direkt med den det gäller.
                  Fungerar inte det,KO. Frågor på det?
                  Att registrera sig anonymt(vilket det inte är egentligen,vi har IP numret) för att spy galla på någon på ett forum är så lågt man kan komma i min bok..
                  Jag behåller ovanstående inlägg ett tag som ett exempel på HUR DET INTE SKA VARA,så kanske andra kan dra lärdom.
                  Fler inlägg i samma stil åker direkt i sopkorgen.
                  // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                  (nu även med biskvier!)

Kommentar

• Fredrik_W
                    • apr 2012
                    • 355

Jag slutar aldrig förvånas över de som tycker att det är hobbyhandlaren som ska ta smällen och kostnaden för de egna misstagen, men det är så det är i samhället numera - folk vill inte ta ansvar för sina egna misstag utan tycker att "någon annan" ska göra det istället. Suck.

// Fredrik W
                    (med +10 år bakom disk i hobbyhandeln i bagaget.)
                    "Ägandets glädje är icke att förringa."

Kommentar

• Nexus
                      • maj 2006
                      • 744

ja exakt jag tror jag vet vem var den falska register noga

MVH Steve
                      Excell 60 2 St
                      Heim 10 CC skala Hughes 500 E
                      Concept SR
                      Modeltech Cap 21 2 st
                      Wonder 2 St
                      skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
                      Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
                      Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

Kommentar

• simonarvestrand
                        • jan 2012
                        • 3850

Re: Air Media ?

Varför inte ta bort tråden och användaren så slipper vi mer just nu.

Whois ip är användbart ,vidare anonym blir man inte utan en massa extra saker nuförtiden .

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Kommentar

• DrHanke
                          • maj 2006
                          • 5250

Ursprungligen postat av simonarvestrand
                          Varför inte ta bort tråden och användaren så slipper vi mer just nu.

Whois ip är användbart ,vidare anonym blir man inte utan en massa extra saker nuförtiden .

Jo IP är roligt I detta fallet en anonym person från Falun ska nog gå att leta vidare på det... Fegt å inte våga stå för sin sak!
                          //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• simonarvestrand
                            • jan 2012
                            • 3850

Re: Air Media ?

Hjälpte för några år sedan en kyrka som hade problem med en kille som skrev massa grovt i deras gästbok. Ett mail till honom räckte, inte ett enda inlägg efter det.

Kommentar

• AM
                              Debattglad entusiast
                              • maj 2006
                              • 3464

Skulle rysk diplomati vara bättre? Att tiga och hoppas att allt lägger sig. Nej. Jag har lärt mig att kritik inte ska stå oemotsagd. Vill någon torgföra våra mellanhavanden så tar jag mig rätten att gå i svaromål. En affärsuppgörelse bygger på ÖMSESIDIG respekt. Jag försöker vara kunderna till lags så att de blir nöjda med min service, bemötande och inte minst varorna.
                              Jag tar också ett antal "smällar" varje år då jag byter in produkter som egentligen inte är givna garantiärenden. Jag friar framför att fälla. Så i det stora hela är jag övertygad om att de allra flesta tycker jag är ganska OK.
                              Slutligen kan jag upplysa om att under de mer än tio år jag drivit AM har jag aldrig blivit anmäld till ARN eller Konsumentverket. De två försök att få rätt som Marcus och H-O gjort med konsumentrådgivaren i deras hemkommuner har inte heller lyckats.
                              Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• Silverfisk
                                • dec 2010
                                • 55

Ursprungligen postat av kay.krut
                                Silverfisk!

Redan i första inlägget av trådskaparen anger han följande citat: ..... "Frågade då när den kunde komma, efter helgen blev svaret men jag skulle betala mer än vad som sagts på hemsidan (dyr frakt) OK sa jag " .....

Således var han redan kontaktad och köpet godkänt, så att AM inte informerat kunden är fel och det framgår ju också helt klart i Hans Olofs text i första inlägget. Om kunden får kalla fötter och vill hoppa av affären är väl inget att bli överraskad av. Det händer dagligen men det är ofta förenat med vissa kostnader för kunden om säljaren redan gjort vissa utlägg, som i detta fallet med köpt frakt som ej återbetalas.

Nu hade jag tänkt sätta in ett par udda motorer igen under "gamla motorer" men den här långdragna diskussionen tar väl udden ur den idén så det får vänta.

Nästa!

Kay krut
                                Tack kay krut för ditt raljerande men det tillför ingenting!

Nästa (som du så väl uttryckte det)...

Ove/AM! Det jag undrar, helt med ärligt blå ögon, får jag reda på fraktkostnaden(inte bara att den blir högre) om jag beställer av dig innan det är för sent att backa ut eller ställs jag inför fullbordat faktum? That's it... Jag tycker tråd skaparen uttrycker sig lite svävande på den punkten...

/S

Kommentar

Arbetssätt...