Du får säga vad du vill men ASP är random när det gäller kvaliteten, de flesta går jättebra förutom jag tycker de har lite dålig effekt/viktförhållande medan en del är helt omöjliga att få gå ordentligt. Utan att veta varför så tror jag på ojämn toleransnivå vid tillverkningen.
Motorhaveri
Kollaps
X
-
Hej!
Jag har kört med ASP.40 II (Kyosho versionen)i flera år nu i både sport och Q-500 pylon kärror och jag är imponerad av hur bra motorerna är och har varit. Samtliga fyra motorer har varvat ca 14500v/m med RAM 10x6 propellerar (80/20 soppa eller 15% Motul Micro syntolja och 5% nitro)vilket är lika mycket eller mer än vad Webra GT.40 gör (den motorn har länge dominerat Q-500 pylon). Samtliga motorer har också haft perfekta trottlingsegenskaper och man har kunnat lita på att att motorerna alltid gått perfekt både på lågvarv och toppvarv.
Ingen av motorerna har visat någon som helst förslitning under de år jag kört dem så jag är mycket nöjd med kvalitén.Kommentar
-
Men nu är det läge att köpa ny tapp o vevaxel. Finns det i vårt avlånga land eller måste jag beställa från just-engine
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2Kommentar
Kommentar