Ritning till en marutaka corsair

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jan åberg
    • jan 2008
    • 8

Har lite tips om maskinen

Ursprungligen postat av Zekee
    Finns det någon vänlig människa som har en ritning till en marutaka giant scale corsair där ute? Har varit och kikat på en nästan färdig sådan. Skevroder och klaffar kvar att bygga, men ritningen saknas. Har sökt på utlänska forum lite sporadiskt utan att hitta något. Spännvidden är ungefär omkring 250cm. Tacksam för all info!
    Skall kolla om jag har ritningen, då ja byggt & flygit den , nu mer är den skrot,ving balken gik av vid stället där jacket är.
    Hade en Saito 450 r 3 i den.
    Flyger mycket bra.
    Stora maskiner Många cylindrar, Turbin osså.
    Kivikabiggles

Kommentar

• Lelle
      • aug 2007
      • 1472

Ursprungligen postat av jan åberg
      nu mer är den skrot,ving balken gik av vid stället där jacket är.
      Hade en Saito 450 r 3 i den.
      Flyger mycket bra.
      Synd att ett så fint flygplan går i backen. :( Kapas vingbalken för infällbart landningsställ ställ måste balken förstärkas ordentligt. Jag har lagt in duralaluminium som förstärkning, det bör nog hålla.

Vad vägde den flygklar, och hur tyckte du att tyngdpunkten påverkade flygningen när du drog in, resp fällde ut ställen. Det är ju trots allt ganska mycke vikt som förflyttas.
      /Lelle

Kommentar

• birddog
        • maj 2006
        • 23

Det är jag som säljer den,500 kostade den hutlöst pris av mig
        Men med tanke på att jag aldrig kommer att få den klar så var det en bra affär för när zekke har gjort den färdig så förväntar jag mig att få prova den en sväng

Kommentar

• Ompa
          • aug 2006
          • 2961

ok
          Modellflyg
          En Stört-skön hobby
          :crazy_pilot:
          //Tomas//

Kommentar

• warben
            • jan 2007
            • 304

Tjenare,
            Hasse Ask i Söderhamn har byggt ett par! Han har garanterat en ritning, prova. Han finns på eniro,. Lycka till.
            Tobbe

Kommentar

Arbetssätt...