ultimate

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andreash
    • feb 2015
    • 375

    #1

    ultimate

    Hej håller på att planerar min nästa kärra http://hobbyfly.com/en/airplanes-par...14436.html.har ännu inte bestämt om det blir en glödstiftare eller bensinare .Men om det blir bensin så tänkte jag lite på tändningsbatteriet på min andra bensinare kör jag med lipo men på ultimate kanske jag får lägga batteriet under kåpan vilket gör det svårt att ta ur.Men om jag använder typ http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...6_0v_NiMH.html kan man då låta det sitta kvar i ? .Heller hur gör ni ? .Andreas
  • henke2
    • mar 2011
    • 3188

    #2
    Nu för tiden alltid li-ion till mottagare och tändsystem. Även som drivackar till mycket som inte kräver dräparströmmar.

    Kommentar

    • Andreash
      • feb 2015
      • 375

      #3
      Är ju lite olika vad tändsystemen tål i spänning finns det batterier med lägre spänning som lämpar sig för inbyggnad så man slipper använda en bec om nu inte systemet skulle klara 7.2 v

      Kommentar

      • henke2
        • mar 2011
        • 3188

        #4
        Ursprungligen postat av Andreash
        Är ju lite olika vad tändsystemen tål i spänning finns det batterier med lägre spänning som lämpar sig för inbyggnad så man slipper använda en bec om nu inte systemet skulle klara 7.2 v
        Gå ner eller upp en cell precis som man alltid gör för att möta förbrukarens spänningskrav.

        Kommentar

        • Andreash
          • feb 2015
          • 375

          #5
          Blir väl lite dåligt med volt om jag ska gå ner en cell är ju ganska vanligt med system som jobbar mellan 4.8 -7 v.För li-ion var väl uppbyggd på samma v\cell som lipo.Hur laddar man dom är det speciell laddare?

          Kommentar

          • Andreash
            • feb 2015
            • 375

            #6
            Lite provmontering blir en härlig maskin Klicka på bilden för större version

Namn: 20160308_203003.jpg
Visningar: 1
Storlek: 79,5 KB
ID: 507060

            Kommentar

            • Flygsmurfen

              • sep 2006
              • 1337

              #7
              Fint som snus!! :-)

              // M
              Flygsmurfen

              Kommentar

              • Andreash
                • feb 2015
                • 375

                #8
                Då var maskinen på plats ☺Klicka på bilden för större version

Namn: 20170202_215913.jpg
Visningar: 1
Storlek: 76,4 KB
ID: 508484

                Kommentar

                • Andreash
                  • feb 2015
                  • 375

                  #9
                  Klicka på bilden för större version

Namn: 20170205_211823.jpg
Visningar: 1
Storlek: 63,1 KB
ID: 508487

                  Kommentar

                  • Andreash
                    • feb 2015
                    • 375

                    #10
                    Nu börjar det likna något Klicka på bilden för större version

Namn: 20170206_133013.jpg
Visningar: 1
Storlek: 63,1 KB
ID: 508494

                    Kommentar

                    • PGAstrom

                      • feb 2012
                      • 458

                      #11
                      Snygg

                      Kommentar

                      • Andreash
                        • feb 2015
                        • 375

                        #12
                        Har alltid varit svag för dubbeldäckare ska bli kul å få dit resten så man ser helheten

                        Kommentar

                        • Andreash
                          • feb 2015
                          • 375

                          #13
                          Nu väntar jag bara på bra väder Klicka på bilden för större version

Namn: 20170212_121923.jpg
Visningar: 1
Storlek: 48,4 KB
ID: 508516

                          Kommentar

                          • Andreash
                            • feb 2015
                            • 375

                            #14
                            Uppstart https://youtu.be/3jm3AaZ4DWg

                            Kommentar

                            • Kenneth E
                              • okt 2006
                              • 3445

                              #15
                              Djäkligt snygg kärra, jag älskar Ultimate!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...