Avgaspackning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • OlleG
    • aug 2006
    • 291

    #1

    Avgaspackning

    Hej
    Någon som vet var man enklast köper en avgaspackning till en DLE-55? Autopartner säger att de inte får in något i år.
    Även silikontub 25 mm saknas....
    /OlleG
  • Thomas

    • jun 2006
    • 7673

    #2
    Kan du göra själv?
    Räcker det med 400 grader?
    Retroholic!

    Kommentar

    • peso
      • jun 2008
      • 105

      #3
      Hej Olle
      Jag har alltid använt röd silikon från Biltema utan packning. Har aldrig läckt.
      /PO

      Kommentar

      • uffe_46

        • jul 2015
        • 734

        #4
        Prova med KB i Falun

        Kommentar

        • kjni
          Administrator
          RCFF - Moderator
          RCFF - Administratör
          • nov 2009
          • 2000

          #5
          Hej, jag har tillverkat avgaspackningar i Tesnit. Se bild. Om du bekräftar vilken DLE-55 det är kan jag skära ut några till dig. Verkar vara lite skillnad på om det är sida- eller bakutblås. Se bilder.

          Med vänlig hälsning,
          Kjell Nilsson

          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1473.jpeg
Visningar: 1
Storlek: 69,4 KB
ID: 512997Klicka på bilden för större version

Namn: DLE55_Vent_Size.jpg
Visningar: 1
Storlek: 20,6 KB
ID: 512996Klicka på bilden för större version

Namn: DLE55RA_Vent_Size.jpg
Visningar: 1
Storlek: 20,9 KB
ID: 512995

          Kommentar

          • Ålänning
            • maj 2007
            • 6807

            #6
            Jag har köpt packningsmaterial på närmaste ställe som säljer bildelar eller röjsågar/gräsklippare/osv.
            www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

            Kommentar

            • thoabr
              • nov 2006
              • 220

              #7
              Silikon är bäst, dom gånger jag använt packning har dämparen lossnat.

              Thomas

              Kommentar

              Arbetssätt...