Kul att den funkar bra. Håller med om att dom låter lite väl mycket.
Istället för att labba och bygga om dämpare, alternativt bygga på en dämpare till.
Testa att bara dra på en räfflad böjbar avgasslang av metall typ. Räfflorna slår effektivt sönder ljudvågorna och ljudet blir betydligt mer behagligt.
Jag gjorde det senast på en rcgf 70cc twin. Köpte avgasslang från wabasto dieselvärmare och montera dit. Vart mycket tystare och mjukare ljud.
Istället för att labba och bygga om dämpare, alternativt bygga på en dämpare till.
Testa att bara dra på en räfflad böjbar avgasslang av metall typ. Räfflorna slår effektivt sönder ljudvågorna och ljudet blir betydligt mer behagligt.
Jag gjorde det senast på en rcgf 70cc twin. Köpte avgasslang från wabasto dieselvärmare och montera dit. Vart mycket tystare och mjukare ljud.


Kommentar