Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
En slang till förgasaren...En till friska luften(det är den som brukar gå till tryckmatningen på en metanolmotor)..O en och tanka i..
Tryckmatning:nix..
// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)
Bränslet rinner inte ut vid avanserad flygning, som sagt 1slang till förgasaren och en ut i friska luften och en till tankning med snygg placering, tank slangen "stänger" du efter tankning så att den inte läcker och slangen ut i friska luften MÅSTE vara "öppen" för annars blir det vaccum i tanken. Det blir själv sug i den så soppan rinner inte ut, luften skall in. Jag stänger tankslangen men behövs kanske inte??
Det finns även speciella tankventiler men jag gillar inte de efter att 3st läckt för mig.
Som det också skrivs så kan man flyga så hårt att bränslet inte vågar sig ut men bäst är att förbränna det.
Lycka till, Mikael.D
Flyger: JET
Bygger: I Composite
Motor: Turbin
Radio: Futaba
Kommentar