ok det blev bensin tillslut !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Per P
    • jun 2007
    • 1286

    #46
    Hör med Fullkontroll om de har någon givare?!
    Våga vägra Powerbox!

    Futaba T26SZ

    Kommentar

    • kenneth67
      • jun 2007
      • 2545

      #47
      är kollat med fullkontroll men !!! dom har inte gf40i just pga av garanti bekymmer med en byggsats motor .. hab hadde dessutom sålt slut på byggsats motorn så fanns ingen att låna av heller .. det är inte samma typ av gibvare på 26 45 å 50 motrerna som 40 motorn fästena är helt annorlunda !

      av skadan blir man vis säger di lärde ... tillgången på delar verkar vara ruskigt dålig till denna motor .. men men som nån säger om en annan motor all shit possible ... det verkar platsa här med ..

      Kommentar

      • ssn
        • maj 2006
        • 796

        #48
        He He.. Tvåtakt Kenneth! Sosen gillar :o)

        Sosen

        Kommentar

        • kenneth67
          • jun 2007
          • 2545

          #49
          yes men ingen skvättanoalre denna gång .....

          Kommentar

          • kenneth67
            • jun 2007
            • 2545

            #50
            hmm fortfarande ingen givare på posten .. och grossisten har slut på givare till 26 å 50 motorn ....
            så jag lärde mig iaf nått av detta bensin köp ! ... nästa bensinare bli en som man säkert vet att grossisterna tar hem samt inte är ett udda märke eller uddda modell
            och dessutom har delar till hemma när det tjorvar till det .. såg via en länk att det tillåmed ligger backkorder på delar till denna motor i kina så ser inte så ljust på att detta skall gå min väg ..

            Kommentar

            • Sigun
              • aug 2007
              • 3942

              #51
              var glad för de lilla kenneth !.. de är vinter och mulet som f-n .. man ser ju knappt dagsljus nu för tiden. Innan det blir vår så har du säkert fått tag i de delar du behöver även om de är restade just nu.

              Tänk om de var i början av juni nu och du varit i samma situation.. då kan man snacka om panik.

              /Martin

              Kommentar

              • kenneth67
                • jun 2007
                • 2545

                #52
                jo förvisso ... men nu hör ju jag till den lilla skaran som trots snö kyla och ev mörker ändå tar mig till fältet och flyger så fort tillfälle ges ...men men min tidsplan på bygget är satt till våren så det är ingen panik så... men suget att få liv i det lilla kines eländet är stooort...

                Kommentar

                • kenneth67
                  • jun 2007
                  • 2545

                  #53
                  hmmmm skulle man månne kunna nytja en sådan här ???http://www.conrad.se/swe/tp.php?recordID=153775

                  eller en sån här http://shop.conrad.se/websale7/UNIPO...24e29%2fmd5%7d
                  Senast redigerad av kenneth67; 2008-12-02, 18:44.

                  Kommentar

                  • kenneth67
                    • jun 2007
                    • 2545

                    #54
                    då var hela tänd systemet skickat till hab så är det bara å tillbedja högre makter att dom löser det .. fick veta att givarna var slut sist dom beställde motorer ... inte lovande ...

                    Kommentar

                    • kenneth67
                      • jun 2007
                      • 2545

                      #55
                      nåväl en givare kommer då jag beställt en själv för ombyggnad om dom nu inte har på hab ! .. men ännu intet hört ang tänd modulens vara eller icke vara !

                      Kommentar

                      • bokis
                        • maj 2006
                        • 5041

                        #56
                        Utan att vara elak men det känns som om någon försöker sälja en hög med reservdelar..Kul idé men jag förstår inte helt vitsen med det..
                        Hoppas du får den o funka Kenneth!
                        // Bokis

                        ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                        (nu även med biskvier!)

                        Kommentar

                        • kenneth67
                          • jun 2007
                          • 2545

                          #57
                          det är så här bokis .. att till en gräns så är jag med i spelet ... (menar inte specifikt hab nu ) och är det nått jag ***** så är det att tjafsa om uppenbara saker .. och är inte felet mitt så ja då skiter jag i det till slut och handlar sedan på andra ställen
                          jag har hört rykten om hab från andra som haft med dom att göra både positiva och negativa övervägande positiva!!!! så nu återstår att se vilken skara jag tar i hand ...skickade ju paketet först igår så .. men man är ju en aning ivrig att höra motorn puttra ...känns surt att den bara står där i garaget å flinar ilsket åt en varje gång man går förbi .....

                          Kommentar

                          • Nyroth
                            • maj 2006
                            • 721

                            #58
                            Hej Kenneth,
                            Kan du inte skaka fram ett begagnat Runtronic system någonstans, brukar gå att hitta för en femhundring. Då får du ett suveränt tändsystem som inte kommer att slå fingrarna av dig, som klarar sig med en lipo cell (vikt besparing) och samtidigt är marknadens minsta och lättaste tändsystem (viktbesparing igen)

                            Bara en tanke,
                            Nyroth

                            PS, finns även nya kinesiska tändsystem att köpa för några hundralappar, men jag har ingen adress, tror Bokis eller Hanke nämnt detta i någon tråd?

                            Kommentar

                            • kenneth67
                              • jun 2007
                              • 2545

                              #59
                              Ursprungligen postat av Nyroth
                              Hej Kenneth,
                              Kan du inte skaka fram ett begagnat Runtronic system någonstans, brukar gå att hitta för en femhundring. Då får du ett suveränt tändsystem som inte kommer att slå fingrarna av dig, som klarar sig med en lipo cell (vikt besparing) och samtidigt är marknadens minsta och lättaste tändsystem (viktbesparing igen)

                              Bara en tanke,
                              Nyroth

                              PS, finns även nya kinesiska tändsystem att köpa för några hundralappar, men jag har ingen adress, tror Bokis eller Hanke nämnt detta i någon tråd?
                              tackar för omtanken skall invänta besked från hab först å främst och sedan får vi se .. vad jag läst så skall tydligen CRRC ställa sina system rätt hårt på förtändningen så .... kikade runt lite för ett par dagar sedan och hittade ett tänd system som inte var farligt dyrt . men kommer ju inte ihåg vart det var ,,, nåväl givaren har jag iaf hemma på måndag troligen men vad hjälper det när resten är på kontroll hos hab ! ...

                              Kommentar

                              • Robert_s
                                • jan 2007
                                • 826

                                #60
                                mina crrc har stått på en 45 grader förtändning när dom typ ska stå på 28grader ft

                                Kommentar

                                Arbetssätt...