Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Välkommen till airmedia.se, där vi tar dig med på en resa genom den fascinerande världen av radiostyrda modellflygplan och drönare. Här hittar du allt du behöver veta för att ta ditt intresse till nya höjder.
Eller om Deans Charge Jack Switchen eller liknande brytare finns i sverige??
//MVH Anton
Hej!
Den elektroniska brytaren är bäst! Inga mekanska delar som kan gå sönder.
Har kört med ovanstående brytare i min Super Q-500 kärra med Nelson LS motor hela sommaren.Kan varmt rekommenderas.
Fick tips om dessa elektroniska brytare av skalaflygaren Lars Helmbro på hobbymässan 2006, han hade en sådan i sin Fiat CR42.
Den kopparfärgade kanisterdämparen med veckad manifolder har en svaghet och det är den veckade delen. Rostfritt stål med veckning blir lätt sprött och spricker.
Vill man ha bra kraft är tyvärr inte de små ljuddämparna något bra alternativ. Antingen kanister ellerr fullängdspipa. Du kan ju ha MVVS 45cc motor som riktmärke den varvar 6600v/m med 24x8 Mentz prop och MVVS lilla kanisterdämpare. Med ljuddämpare från Hab varvar motorn bara ca 5600v/m.
Köp MTW:s kompletta paket inkl krök, pipa, fästen o alla tillbehör, dessa är gjorda för EF Yaken. Bra kvalite, effekt o pris. Själv har jag en kolfiberpipa men det hoppar upp rejält i pris men sparar mycket vikt o ger suverän effekt.
Hej.
Okej.
Men jag undrar vad det finns för olika märken och om det finns nån/några svenska handlare som säljer full längds pipor eller kanister till DL-50?
På denna sida har du mtw kompletta paket till ef Yaken, smidigt att beställa o går oftast fortare än svenska handlare då det ligger på hyllan, passar DL rakt av. Finna andra märken men vill du ha mycket effekt o bra kvalite så är det här paketet som klippt o skuret. Inte så jättedyrt heller då alla tillbehör o upphängninh ingår i satsen.
Ovanstående är zimmerman cannister o ska va de bästa cannisterburkarna enligt många. Men du får som sagt högre effekt o mer vrid i en fulllängdare, eftersom yaken är byggd för det så skulle inte jag tveka men annars är ovanstående ett bra val.
Hej igen.
Jag vill bara kolla med er om denna: http://www.fullkontroll.se/futaba-he...ch-p-2129.html
Och om man kan lita på det som står?
Sen undrar jag även vad ni rekomonderar som inkörnings samt "flyg" propeler för DL och DA 50R?
Jag funnderat på att köpa en DA 50R och en zimmerman cannister bara för att slippa skära upp ett stor hål i kroppen på modellen.
Kommentar