JAS 39 Gripen
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
mvh Kenny
Go big, fly fast, be awsome! :thumbup:
www.youtube.com/kennerdahl
www.vimeo.com/kennerdahl
-
Kommentar
-
Airpower models
Hej alla!
Har beställt hjul till 39ans framställ.
Jag undrar om någon där ute har erfarenhet av detta företag.
Efter att ha lagt in ordern, har jag nämligen inte hört något ifrån dom.
Tacksam för svar beträffande Era erfarenheter om denna leverantör.
Tills dess en liten röd halvflaggning för leverantören.
Hils
MagnusHar man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:Kommentar
-
Uppdatering
Hej alla!
Liten uppdatering av bygget.
Har börjat att pilla dit några flera hundra blyertsnitar på kroppen. Tyvärr är dom gjutna lijerna i kroppen inte i skala, så nitningen får bli som det blir. Sen ska det ritas dit speciella skruvskallar på på kroppen också, vilket kan bli både spännande och tidskrävande, men med -23 grader C på termometern har man ju inte direkt bråttom till fältet. Har också borrat upp benen som de elektriska ställen ska ner i, för som vanligt är det ju väldigt lite som går som man vill. Piloten ser i alla fall fortfarande glad ut. Ja just det, jag får hoppas att hjulen till frontstället dyker upp snart
Hils
MagnusHar man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:Kommentar
-
Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:Kommentar
-
Mera nitar!
Hej alla!
Ja det har blivit lite fler nitar som sagt och många fler ska dit. Inte så upphetsande bilder kanske, men det är ju trots detta med att kunna sätta in lite bilder, som bidrar till att man faktiskt gör skiten, he he. Finns säkert bättre lösningar för att måla linjer runt kroppen, men en metod jag prövade på var att sätta på en gummisnodd runt nosen på henni och sedan rita med en tunn blyertspenna med snodden som stöd, lätt som en plätt.
Hils
MagnusSenast redigerad av Baua; 2011-02-23, 19:57.Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:Kommentar
-
Det är mycket annat som tar tid just nu (bilar, hemmet och damen) men tanken är att jag ska stå startklar med 3 EDF:er när det är barbacke ute på F18. Blir väl till att arrangera EDF-meet 2011 i april någon gång, kanske veckan efter JRW..
Det sista prylarna till min F-35 kommer i nästa vecka och allt till FA-18 SH är inköpt. Det är bara det där med tiden men ska nog bara ta 10kvällar att mecka ihop båda flygplanen så det går fort.
Din Jas ser jäääkligt fin ut du.. :lollypop:mvh Kenny
Go big, fly fast, be awsome! :thumbup:
www.youtube.com/kennerdahl
www.vimeo.com/kennerdahl
Kommentar
-
Senast redigerad av Baua; 2011-02-25, 20:43.Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:Kommentar
-
Halloj där!
Nä de stämmer nog inte helt men du är absolut på rätt väg!
Kommentar
-
Dessa förbenade linjer!
Hej Modellflygarn!
Ja du har nog rätt, det blir till att sudda ut och börja om med fören på henni, ibland är blyerts bra, he he. Har tyvärr inte så många close up bilder på gripens högersida, vilket gör att jag undrar om hon ser likadan ut på bägge sidorna. Undra också om linjerna på Gripen är annorlunda beroende på vilken modell man gör, då menar jag den ensistsiga varianten och om dom ser olika ut beroende på årsmodell/generation av henni???
Tacksam för lite svar och eventuellt lite bilder från sakkunnig.
Ska man ändå göra det, kan man väll ändå se till att det blir så rätt som möjligt.
Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:Kommentar
-
Några nya kommentarer när jag tittat närmare på dina bilder...
Luckan på vänster sida om nosen ska gå längre upp och möta luckan som sitter framför huven. Bakom stora luckan ska det vara en mindre ungefär som du ritat.
På höger sida ska det vara tre luckor. Den du ritat ska vara lite lägre och under den en större lucka som fortsätter en bit under flygplanet. Bakom sitter det en liten lucka, ungefär samma som du ritat på vänster sida.
Svårt att förklara i ord men kan tyvärr inte ta några bilder...
Verkar svårt att se såna detaljer på de bilder man hitar på nätet.Kommentar
-
Kommentar
-
Tror inte det ska vara några större synliga skillnader på luckorna mellan de olika versionerna. Möjligtvis kan man se nån skillnad på luckan framför huven. Den är iaf lika stor på alla...
Har bäst koll på framändan eftersom jag jobbar mest där.Kommentar

Kommentar