JAS 39 Gripen
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
-
Hej Niklas!
Man tackar och bockar, nu ska jag på den igen!
Hils
MagnusHittade lite fler bilder...
[ATTACH=CONFIG]19181[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]19189[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]19188[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]19187[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]19186[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]19185[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]19184[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]19183[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]19182[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]19190[/ATTACH]Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:Kommentar
-
Så får det bli!
Hej alla!
Efter mycket vånda och suddande, så får det nog bli så här. De färdig gjutna linjerna ställer till en del problem, då dom inte hamnat där dom skulle i gjutningen, samt om man inte använder dom, så stör dom helheten en del. Javisst går det att spackla igen och måla om, men då får det hellre bli lite hemsnickeri. Hur som, så hoppas jag att slutresultatet i alla fall blir hyfsat. Än en gång tack för bilderna Niklas. I morgon ska resterande linjer på kroppen ritas, samt att vingen ska monteras och få sig en omgång av blyertspennan.
Hils
MagnusHar man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:Kommentar
-
Nu dök det upp 2 frågor:
1, Den dära snabeln som sticker upp, är det "tanka i luften munstycke"?
2, Är placeringen ovanför "FARA" insuget vald för att öka spänningen vid tankning?Kommentar
-
Svar på två frågor:
På fråga ett svarar vi: Ja det är tankailuften munstycket. Finns inte på de äldre flygplanen.
På fråga två svarar vi: Om piloten skulle missa munstycket när han ska tanka så kan man ju blåsa bränsle direkt i insuget till förgasaren för att hålla sig i luften en stund till. Lite spännande!
Annars beror det väl på att det helt enkelt inte finns plats i nosen för såna anordningar.Kommentar
-
Ja fy fan, den raggartankningen skulle jag vilja se!
Hils
Magnus
Svar på två frågor:
På fråga ett svarar vi: Ja det är tankailuften munstycket. Finns inte på de äldre flygplanen.
På fråga två svarar vi: Om piloten skulle missa munstycket när han ska tanka så kan man ju blåsa bränsle direkt i insuget till förgasaren för att hålla sig i luften en stund till. Lite spännande!
Annars beror det väl på att det helt enkelt inte finns plats i nosen för såna anordningar.Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:Kommentar
-
Elektrische!
Hej alla!
idag har det blivit lite mer linjer på 39an och hennes deltavinge, bilder på det kommervar det lider. Det elektriska fronstället är också på plats. Någon som vet vad det bronsfärgade äckel luftstället är av för märke. Är det något att ha eller är det bara att slänga?
Hils
MagnusHar man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:Kommentar
-
Kommentar
-
Då var äckelstället rätt bra ändå...
Kommentar
-
Hej Niklas!
Ja det är möjligt att dom kanske är bra, men jag kommer nog aldrig få användning för dom. Jag hoppas och tror att dom elektriska ställen ska fungera som det är tänkt. Har tyvärr sett lite för många krånglande luftställ, för att lita på dom. Kan säga att det inte var speciellt kul att se Einar nödlanda sin 1/9 Viggen i asfalten, pga krånglande luftställ. Tycker också att det är skönt att slippa luftslangar, ventiler och burkar som ska fyllas. Nu vet jag att det inte är jättevanligt med elektriska ställ på lite större modeller och kanske får jag ångra det jag just skrivit, men det kan det vara värt.
Hils
Magnus
Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:Kommentar

Kommentar