Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Hej.
Ge inte upp, det är värt mödan när väl resultat syns. Inget går upp mot ett plan man byggt själv från scratch. Jag har byggt flera plan men bara ett från byggsats. Håller just nu på med en Rans s9. Jag såg på en bild att du använder en liten handöverfräs till att skära ut delarna. Kör du helt på frihand eller?.
Hej.
Ge inte upp, det är värt mödan när väl resultat syns. Inget går upp mot ett plan man byggt själv från scratch. Jag har byggt flera plan men bara ett från byggsats. Håller just nu på med en Rans s9. Jag såg på en bild att du använder en liten handöverfräs till att skära ut delarna. Kör du helt på frihand eller?.
Hej
jag använder en dremmel överhandsfräs kör bara på frihand.
Det funkar bra i balsa men putsa till bittarna lite det sista.
jag tycker det är lättrea än att skära ut dom plus att inget spricker
Kan man få be om en liten video när du håller på att fräsa detaljer. Det är en teknik jag aldrig har sett men det skulle verkligen vara kul att se hur det går till.
platsen där kulsprutan ska sitta. i ritningen skulle man kapa ut den från ett balsa block
men jag gjorde den med spant och plankning i stället så blir den lite lättare
sittbrunnarna blev nästan klara i dag
och nu har jag en hel del slipning kvar. jag ska gå över till Marcus och låna hans slipklos den verkar ju ta riktigt bra:banghead:
Kommentar