Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Nu måste jag göra dej besviken. Antigen så tycker man om hovring med flygplan eller också
inte.
Personligen tillhör jag den skara modellflygare som inte ängar sig åt hovring utan det blir mera tratitionell flygning med försök till snygga figurer, "mulligt" ljud och lite rök. Därför kommer den här Yaken aldrig att hovra.
Däremot har vi flera medlemmar i klubben som är ena riktiga hejare på hovring, men då är det med helikoptrar, fast några av dom hovrar lite också med vanliga flygplan.
Vi kommer naturligvis att visa alla diciplinerna på vårt MFD så att alla får sitt lystmäte tillfredsställt. Det kan ju faktiskt vara så att för några (ung som gammal) kan det vara inkörsporten till modellflyget.
Så du menar att ni kommer göra en hovringsruta för oss underliga individer då?;-)
Mycke´välkommen Janne. Ska bli kul att träffas irl igen, även om vår "lilla grupp" mailar till varann titt som tätt.:man_in_love:
Idag ska jag ta mej ett par flyg pass med Yakén och lägga ett par rökare igen. Känner att jag behöver någon timme till i ryggen innan MFD den 2:a juni. Kan berätta att det är ett fantastiskt flygplan som gör precis vad du vill göra.
Ingen hovring förståss!!
Det blev ingen film vid premiären, då den gjordes mitt i veckan och på dagen. Som stadsanställd (pensionär) så kan jag välja vilka dagar som passar mej bäst. Nu filmades det lite med en vanlig stillbildskamera och det går inte så bra när det blir lite större avstånd. Nu kommer C Landberg att filma nästa torsdag då vi tillsammans ska få upp hans FW igen.
Åhå, va härligt, jag väntar ivrigt på en filmsnutt! =)
Jo tack, flygandet går finfint, ska justera det sista på f3a kärran jag köpte i lindköping, så ska det flygas.
Tittar även lite på att köpa Top-Flites P-40 (http://www.top-flite.com/airplanes/topa0970.html) med en 4takts 20cc motor.
står lite mellan att spara ihop till den och köpa en byggsats, för att få bygga lite "mera" än vad en ARF ger...
Men det får tiden visa=)
Håller med dej om att det är mera inspirerande att bygga själv, men ibland blir det en medelväg i form av en ARF.
Om du inte har något särskilt för dej den 2:a juni (kristhimmelfärdsdag) så kom gärna och hälsa på oss i Nykvarn vid vår årliga modellflygdag, så ska du få se Yaken in action.
Gå in på vår hemsida så får du lite mera info, och där finns också en vägbeskrivning. Vi har naturligtvis skyltat från Motorvägsavfarten vid Nykvarn så det ska inte vara svårt att hitta.
Så var Lelle och jag hemma efter en trevlig dag på fältet. "Litet genrep" inför Modellflygets Dag på Påldalen den 2 juni. Själv fick jag till knappt en flygning med Fw 190: En kortare flygning med motorstopp och bedömningslandning. När motorn var justerad och det var dags att taxa ut till flygning nr 2 såg Lelle att höger skev inte var centrerat!! Drevsallad!! Man kan fundera på om det hände på väg till fältet, då hade jag en jäkla tur i första flygningen!!
Hur som helst, Lelle fick till 2 flygningar med sin Yak 55 och här kommer en liten utlovad videosnutt. Inte världens bästa kamera eller fotograf men.....:
Inget går ju upp mot en Moki in action, och lite rök gör ju susen.
Hoppas att få dra någon repa för er som kommer till oss nästa torsdag på MFD.:lollypop:
Tyvärr så har rökpumpen fått ett eget liv och vill inte att jag justerar om den. Jag vill ha den att starta tidigare med det är tji att kunna ändra, men skam den som ger sig. Ska ägna en kväll i veckan och se om jag kommer på lösningen. Vore trevligt att få med sig röken i en hel looping.
Mycket fin flygning Lelle
Mokin verkar trivas bra med aerobatic flygningen :thumbup:
hoppas min Moki beter sig lika bra när det blir dags att tävla med kärran i IMAC om en stund...
har du en elsoppapump till din 250 i kärran eller flyger du med den mekaniska pumpen som sitter på motorn ?
/Perra
Senast redigerad av speedbird1; 2011-05-26, 19:49.
Kommentar