Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Ännu en SK60 tar form... "Prototyp från MBS RC Models"
[QUOTE=marell01;309752]Tack Matsa Hur går det med din 39a
Den blev färdigglasad i förrgår, har putsat lite kanter på den ikväll.
Försöker komma på hur jag ska göra med noshjulsluckorna känns
som om det är lite trångt, kanske 2 små 3grams servon kan få plats
i hjulbrunnen....
Tjohopp... Kameran den har fått gå varm så håll till godo.
Nedan syns fjädern på noshjulet. Detta blev däpat på ett enkelt sätt:thumbup:
Antingen lutar kameran eller så står maskinen snett... Här ser ni utblåsen bakifrån samt det perforerade kroppsventilationen. Denna var mycket skör så jag blir nog tvungen att måla den mattsvart.:th_o:
Vanliga små pinngångjärn till sidorodret.
En kanske otydlig bild men här syns krympslangen som agerar länk mellan de bägge roderhöjdhalvorna och stötstången.
Fenor - Dessa gjorde jag av tunn plast och monterade vid målning. Manualen säger att dem skall monteras innan plastningen men jag tyckte det verkade bökigt.:secruity:
Undersidan har även den tigermönster... Svarta rutor skall motsvara brunnarna för landstället. Jag skall dessutom göra några fasta luckor och montera på plats.
Länkaget till skeven - enkelt och funktionellt:th_love:
Det var det... Nu inväntar vi lite reglage och sommarvärme! Sen blir det premiär:proud:
Två fartreglage har fått gemensam matning och provkördes. OBS vid en installation med två reglage så måste den ena av de två kontakterna som går till mottagaren få sin pluskabel borttagen. Detta gäller både om man använder y-kabel eller två olika kanaler till mottagaren.
Data i maskinen blev:
32A per motor vilket fick mig att bestämma mig för 2200mAh accar.
Servoinstallationen för höjd och sida med mottagaren mitt emellan.
Under den bakre serviceluckan ser man inte mer än motorkablarna till reglaget.
Styrningen till nosstället sköts på enklast möjliga sätt.
Nu är det bara att vänta in accarna och justera tyngpunkten sen blir det premiär.
På gränsen till äckligt läcker finish (om man kan uttrycka sig så). Mäkta imponerad, främst av ytfinish och målning vilket är något utöver det vanliga.
:applouse:
Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.
På gränsen till äckligt läcker finish (om man kan uttrycka sig så). Mäkta imponerad, främst av ytfinish och målning vilket är något utöver det vanliga.
:applouse:
Tack för berömmet Fluf! Det tog sin rätta tid men resultatet blev jag riktigt nöjd med. Nu är det bara till att hålla tummarna så premiären blir lyckad.
/Marcus
Kommentar