Sv: Ännu en SK60 tar form... "Prototyp från MBS RC Models"
Ajajajaj... Den vingen såg inte rolig ut...
Jag har lite tur i oturen iaf iom att det mest synliga är på vingarnas undersidor samt på båda sidorna av fenan. Jag har kommit fram till ett antal alternativ :
1: spackla med lättviktsspackel. Detta blir tungt samt svårt att slipa då plankningen redan nu är tunnare än 1mm och väldigt mjuk.
2: planka ett tunt lager utanpå av 0.5mm balsa och då spänna ner bucklorna.
3: klä dessa ytor med solartex efter att all slipning och sprutspackling är gjord. Spänner upp bra och går att måla på.
4: byta plankning helt och hållet. Vingarna blir nog enklare än fenan?!
5: bygga en ny perfekt... Jovars, det gör jag då den kommit ut i skala 1:6

Det är ju iallafall en himla tur att sk60 inte har särskilt bra finish på riktigt... Dem är ju lite buckliga och skeva som dom är...
Mvh
Marcus
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Ajajajaj... Den vingen såg inte rolig ut...
Jag har lite tur i oturen iaf iom att det mest synliga är på vingarnas undersidor samt på båda sidorna av fenan. Jag har kommit fram till ett antal alternativ :
1: spackla med lättviktsspackel. Detta blir tungt samt svårt att slipa då plankningen redan nu är tunnare än 1mm och väldigt mjuk.
2: planka ett tunt lager utanpå av 0.5mm balsa och då spänna ner bucklorna.
3: klä dessa ytor med solartex efter att all slipning och sprutspackling är gjord. Spänner upp bra och går att måla på.
4: byta plankning helt och hållet. Vingarna blir nog enklare än fenan?!
5: bygga en ny perfekt... Jovars, det gör jag då den kommit ut i skala 1:6

Det är ju iallafall en himla tur att sk60 inte har särskilt bra finish på riktigt... Dem är ju lite buckliga och skeva som dom är...
Mvh
Marcus
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2

Kommentar