Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Ännu en SK60 tar form... "Prototyp från MBS RC Models"
Grymt tjusigt! Imponerad! Håller själv på med en MJD Tunnan som igår blev ett flygplan (limmade in vingen), även denna har jag tänkt ska göras snygg om jag kommer överens med airbrushen i hobbyrummet... Ska bli premiär för airbrush.:scared:
Vad är det för tejp och tjocklek du använder när du maskerar panellinjerna?
Grymt tjusigt! Imponerad! Håller själv på med en MJD Tunnan som igår blev ett flygplan (limmade in vingen), även denna har jag tänkt ska göras snygg om jag kommer överens med airbrushen i hobbyrummet... Ska bli premiär för airbrush.:scared:
Vad är det för tejp och tjocklek du använder när du maskerar panellinjerna?
Hej alla!
Först vill jag tacka för allt beröm, det värmer och man blir extra nöjd när ni blir så imponerade:lollypop: Stort tack!!!
Jag fick lite gjort ikväll oxå, vi tar det i ordning...
Båda höjdroderhalvorna är klara. Dessa byggs på ritning och vållade inga bekymmer. Det enda jag modifierade från orginal var länkaget. I ritningen visas en pianotråd som är bockad och sammanfogar bägge halvorna men jag gjorde lite annorlunda. En pianotrådsbit i varje halva bockades och limmades enligt bilderna nedan....
Rodren provmonteras. Passform 99% hittils - Lite slipa kvar alltså:secruity:
Sidorodret tillverkade jag för länge sedan. Igentligen skall inte modellen ha detta men jag ville så gärna... Modifieringen för att få dit detta kan ni läsa om i ett tidigare inlägg...
Här ser ni bägge länkagen från rodrena samt stötstången som kommer ut från fenan. Dessa kommer sammanfogas enkelt med en bit krympslang :stupido2:
Skeven var heller inga problem - Bara att bygga enligt manualen.
Servoplattan till skevrodren gjorde jag av 1.5mm ply. Lite tväremot vad ritningen säger som vill att jag skall limma fast servot i vingen. Nu kan jag enklare ta ut detsamma för framtida service...
En liten glipa för servoarmen är det enda som förstör helheten.
I hålrummet limmade jag några balsaklossar som agerar stopp och fäste för skruvarna.
Luckan skruvad på plats.
Jag är grymt nöjd med att jag planterade dragtrådar under byggets gång :willy_nilly:Hade nog svurit en del annars... Dessutom hade jag ingen förlängningskabel av rätt längd så bara att göra en egen, därav inga kontakter bå bilden.
Lite skaladetaljer vill jag visa oxå. Här är det ryggåsantennen. Gjorde denna i styrenplast efter de medföljande trämallarna.
Även staketen är till-passade. Nu skall de bara målas innan de limmas på plats. Styrene även här...
Det är väldigt kul när man väl sätter igång med det.
Men tanken har slagit en flera gånger att man kommer krascha med den, speciellt om man målar den fint
Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.
Kommentar