En bild av Teknikbrädan. Hoppertank, Bränslepump, Solenoidventil med bränslekran är installerat. Man ser brytaren till Weatronicmottageren, där framme i färd med att skruvas på plats.
JET LEGEND L-39 ALBATROS...Hur man reparerar en glasfiberkärra
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
En kort uppdatering:
Vingen är nu klar för lackning. Som tur var, upptäckte jag, att sprayburken med blå färg var nästen tom, så jag beställde en ny. Ingenting känns så idiotisk, som när lacken tar slut mitt i processen :banghead: Vingtanken är klarlackat. Har påbörjat att löda servoledninger.....
/PeteAn Expert has done every mistake ...
A Master has done every mistake....Twice! :stupido2:Kommentar
-
Prata om snabb expedition..min sprayburk kom med posten idag! Så nu kan jag göra vingen klar. Det kom också lite grejer från Hobby King,bl.a. Lipo accar, så just nu håller jag på att installera el i kärran.
-
An Expert has done every mistake ...
-
Reparationen är nu i realiteten klar, när vingen har fått lack. På kroppen fanns det småskador i glasfiberen, i form av smårepor i gelcoaten, som inte alls har betydelse för styrkan, och som jag därför inte har gjort någonting vid.
Återstår nu bara att installera resterande servon och övriga komponenter, och ifall att det blir positionslys i vingtankarna.
/PeteSenast redigerad av petera38; 2012-09-18, 14:44.An Expert has done every mistake ...
-
An Expert has done every mistake ...
-
Nu när reparationen är klar, kan man lugnt säga, att mycket glasfiberjobb fanns det inte att göra! Vingen var ju en klassisk träkonstruktion, så överskriften på tråden är helt klart missvisande.. :sarcastic: Men innan jag gick i gång, trodde jag faktisk, att det fanns en del skador på kroppen, som skulle åtgärdas...vilket senare visade sig inte att vara fallet.
Nu återstår allt det roliga: Montering av servon, elektronik, ventiler m.m. :stupido2:
-
Hej Jocke,
Det borde vara möjligt.....just nu kämpar jag på med förbindelserna från vinge till kropp. Servoledningar och luftslangar, som jag helst vill dra, så de inte är i vägen för stället. Minns tydligen hur det var på Skymasters L-39!!!! Hur har du löst det på din?
Mvh
-
Kommentar

Kommentar