Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Hej den kan du använda till nästa bygge eller sätta den i tunnan o montera fläkt i stället för propeller
såg filmen den låter riktigt rapt hoppas att du blev nöjd
Leo
Ovan nämda motor har jag haft en gång, startat en gång, sålt motorn en gång. Det var det om CRRC för mig, aldrig mer....
Skakningarna kommer dämpas en smula med vingarna på som jämnar ut det aningens men men.
Tips om du är rädd om ditt plan provkör aldrig motorn utan vingarna på, framför allt inte en stumt monterad bensin stånka. Måste vara någon skillnad mellan billig och dyr motor typ 3W.
DS-24 operatör.
Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.
Dessa gummi är bra, tar upp det värsta av vibrationerna.
DS-24 operatör.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.
Efter 7 sorger och 8 bedrövelser så gick motorn igång... Har hållit på att försöka handstarta motorn ett par dagar, så jag har världens träningsvärk i högerarmen.
Problemen kan bero på gammal Aspen-bensin. Jag hittade en annan dunk i garaget, och då blev det bättre ljud i skällan! Men det var en jäkel att rista! Tur jag har säkrat alla skruvar med gänglåsning.
Kan Aspen bli för gammal??
Jag hade en sådan motor i en 1/4 Cub och och den var hemsk att köra utan vingar. Testa med vingarna på, tror du kommer att bli förvånad över skillnaden. Annars gick min motor bra. Visst hade du bytt tändning på motorn? Originalsystemet störde ut radion på min med krasch som följd.
Vet inte om Aspen kan bli för gammal men vanlig bensin kan bli för gammal på ett sätt som den inte blev förr i tiden. Kan vara tji att få en motor att starta på bensin som är något år gammal. Har för mig att det kan bli värre om den är oljeblandad.
När det kommer till aspen har jag fått veta av försäljare att den inte kan åldras. När jag ska ställa in mina hojar över vintern fyller jag upp tanken med aspen 4-takt, för att undvika korrision.
Startade motorn i mitt nya flygplan i förrgår. Aspen som stått sedan i höstas. Gick i gång utan några större problem. Huvudsaken är att det fungerar nu ju.
Angående CRRC så har jag en 26cc som ligger på hyllan. Fick den aldrig att gå bra. Vet inte om det var handhavande eller om motorn bara var "kass"
Motorn jag startade härom dagen är en 3w 110CS. Förvisso en boxer, men oj vilken gång. Stånkor är ett skit egentligen har jag märkt nu...
Jag inbillar mig att en 1-cylindrig motor går bäst om cylindern ligger så att vingarna kan ta upp krafterna som skapas utav kolvens rörelse, framförallt om motorn är taskigt balanserad.
/Lasse
Modellflygare sedan 1952
Fullskalaflygare åren 1964-1978.
Har flugit motor: Saab Safir, Tiger Moth, Piper Colt, Auster A5, Super Cub.
Segel: Bergfalke, Pik5, L-Spatz 55, Mucha Standard,
Pirat, Astir, KA2B, Jantar Standard.
Skall man vara seriös, har väl Toni Clark en vibrationsdämpare till stånkor
DS-24 operatör.
Kommentar