F9F-8 Cougar med kolibri!
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
K-Å var har du din tyngdpunkt?3150g flygfärdig, 6s 4500mA Zippy compact
Skulle tro att din med 7dl soppa och allt så långt fram det går kommer att väga in på samma som min.
Har 3kg ur fläkten och den går som en raket, flyger runt under halvgas, kräver ganska lång final för att ta ner farten, luftbromsarna funkar ganska bra har landat både med och utan.
MVH K-Å
jag menar på modellen :sarcastic:MVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:Kommentar
-
Trevligt bygge! ska bli kul att se den till sommaren. kommer att flygas på "Svårlanda" ?Det ordnar sig med blommor bara käringa dör....
-----------------------------------------------
MFK Skvadern Sundsvall.Kommentar
-
Ja det är tanken men det beror lite på hur den klarar gräsbana!
Men tänk att det är bara Skvadernpiloter som kallar Ö-viksfältet Kallehov för svårlanda! vad beror det på? :lollypop:MVH/Christer
-
Bränslesystemet är i det närmaste klart fram till bränslepumpen
Jag tillverkade en batteriplatta för att få batterierna så långt fram som möjligt
där får jag även plats för bly om det behövs, vilket jag tror det kommer att göra
Den monteras på skruvarna till nos stället och når ända fram i nosen,
fäste för bränslepumpen syns till höger.
Har satt metallnät för luftintagen, kunde kanske ha varit lite finare nät,
själva turbinen behöver ju inte speciellt mycket luft.
MVH/Christer
-
Kan ju bero på att vi inte förväntade oss "hangvindar" från sidan i landningen...:concern: Vi Skvadrar är ju van med skogtrångt och branta inflygningar vi..... :1headbang: :sarcastic:Det ordnar sig med blommor bara käringa dör....
-
:sarcastic: Och utan stuts brukar ni gorma om på träffarna! :icon_pidu:
Har du bokat Östersundsträffen?MVH/Christer
-
Nä inte än..
Den här sommaren är lite speciell då du vet att jag jobbar som en galning på sommaren och det är svårt som det är att få ledigt under högsäsongen, under detta år så har dessutom statsmakten här hemma fått för sig att fira halvsekel i mitten av juli... Måste med tanke på husfriden troligen prioritera om lite... :willy_nilly::thumpdown:
MEN, minst Lör-sön ska det väl bli, hoppas även på halva fredagen!
Hänger som sagt på min arbetssituation, blir svårt att ta ledigt närmare två veckor...
Men man måste ju upp för att bevisa för en viss Kaj att det går att flyga 3D med en 1/5 EL-CUB! :icon_pidu:Det ordnar sig med blommor bara käringa dör....
-
Vi får väl hoppas att du kan komma lös så tidigt som möjligt då :icon_pidu:Nä inte än..
Den här sommaren är lite speciell då du vet att jag jobbar som en galning på sommaren och det är svårt som det är att få ledigt under högsäsongen, under detta år så har dessutom statsmakten här hemma fått för sig att fira halvsekel i mitten av juli... Måste med tanke på husfriden troligen prioritera om lite... :willy_nilly::thumpdown:
MEN, minst Lör-sön ska det väl bli, hoppas även på halva fredagen!
Hänger som sagt på min arbetssituation, blir svårt att ta ledigt närmare två veckor...
Men man måste ju upp för att bevisa för en viss Kaj att det går att flyga 3D med en 1/5 EL-CUB! :icon_pidu:MVH/Christer
-
Kommentar

Kommentar