Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
För att använda min kompis uttryck: Du är ju Helt otrolig Kjell! Kul att veta hur Lars ser ut också om jag skulle stöta på honom när jag är i Ö-vik någon gång
Efter motorbyte i Mothen var det tänkt att hon skulle flyga vid årets Östersundsträff. Det såg inte så ljust ut då hela träffen karaktäriserades av mycket kraftig och byig vind som dessutom låg helt tvärs banan. MEN - plötsligt under lördagskvällen vid ca 23-tiden mojnade vinden och Mothen gjordes startklar. De 2 "old boys" som var med var Lasse Pekkala, som bistått med råd och erfarenheter från sin tid som pilot i riktig Tiger Moth samt Kay Olson, som ofta är med som stöd vid mina provflygningar och liknande. Den här flygningen var premiär efter motorbytet som finns beskrivet tidigare i den här tråden.
Det blev alltså en flygning i nästan midnattssol. Under flygningen började det blåsa igen så jag valde att inte landa i rak sidovind utan det blev i motvind på gräset.
Vill med det här inlägget officiellt avsluta den här byggtråden - tack alla för intresse och kommentarer!
Kommentar