Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Ja du!!!Det blev jätte fint,det e bra att du värmer upp!!Sen e det Spitfiren som gäller.Klart impad.Kommer ner imorren med lite dricke så bygger vi vidare,nu e de din tur att "offra"ett plan att fyllebygga på!!Resterande av Mustangen blir PERFEKT.
...nu e de din tur att "offra"ett plan att fyllebygga på!!
Sist när vi hade oss en liten spritfest i hobbyrummet kom vi på att vi skulle renovera kompisens Calmato...så vi påbörjade projektet med att klä av modellen - det skulle man gjort nykter med rätt redskap. Resultatet av allt pillande med verktyg och sen bara dra av filmen vart att det blev en hel del "sår" i balsat samt att färgen från klädseln satt kvar. Hur tar man bort färg från klädseln bäst? Jo, naturligtvis med den slipmaskin!
hahahaha..!! ja du kan ju be Thomas (här ovan) berätta om när vi byggde hans Cloud Dancer!! hahaha. Vi tog inte ett nyktert tag på den kärran. Höjdpunkten var när motorn skulle provköras och Thomas lyckades sätta eld på den! hahahahahah :lol:
Jag kom på att jag hade glömt ett par röda märken på vinghalvorna, samt markeringar för var klaffarna hade suttit så det var bara att plocka fram sprutan igen..
Piloten blev också målad när jag ändå var igång med färgerna.
Jag fick den av en klubbkompis. Ingen aning om var den är köpt.
I min Cap har jag en gubbe från Söders och den är jag jättenöjd med. Han ser ut som Staffan Ling men det kan jag leva med. Den är gjord i silikongummi.
Tack ska du ha!
Ja, nu när man börjar se resultatet av allt jobbet så får man mer kraft att fortsätta! Det gäller ju att kunna sätta gränsen för hur mycket "skalajobb" man ska göra. Tyvärr är detta ju en ARF modell och det blir lite för mycket ombyggnader. Tanken från början var ju att bara "skala till den" lite mer och ibland får man stanna upp och tänka lite på det. Ska man ha en ordentlig skalamodell så ska den ju helst byggas från grunden så slipper man bygga om en massa.
Det drygaste jobbet var att kopiera alla mått på panelerna från ritning och sedan skala om dem och överföra till min modell. I slutänden fuskade jag lite och drog ett par linjer där jag tyckte det passade.. Det påverkar nog inte flygningen nämnvärt..
Nu är det tänkt att jag ska:
1. Bygga om cockpit
2. Förstora hjulbrunnarna så att de nya större hjulen får plats och klä dem invändigt med 0.4 plywood.
3. Tillverka & montera nya kulsprutor.
4. Ordna en lösning så att avgasröret mynnar ut på undersidan istället för på sidan av motorkåpan.
Sen tillkommer det säkert en del på vägen men så är planerna för tillfället.
Ser riktigt snyggt ut colsson.
Hur gick du till väga när du målade panellinjerna på vingen? Du har säkert beskrivit det men jag har väll missat det PDT_Armataz_02_15
Lackade du över dekaler, text och panellinjer med någon form av klarlack? Vet att jag vid något tillfälle provade med Humbrol satin lack på en modell för längesedan, men det vare mest för att få dekalerna att sitta kvar.
Modellflyg En Stört-skön hobby:crazy_pilot:
//Tomas//
Kommentar