Grumman HU-16 Albatross

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ivve
    • nov 2006
    • 736

    #1

    Grumman HU-16 Albatross

    Här kommer en lite kort uppdatering på min Albatross om det kan vara av intresse.

    Den är nu helt klar för lackering. Slutvikten kommer att hamna på 4,5 Kg exl. accar. Spännvidden är 2,5m.


    Klicka på bilden för större version

Namn: P1050029.jpg
Visningar: 1
Storlek: 80,8 KB
ID: 524019 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1935.jpg
Visningar: 1
Storlek: 92,3 KB
ID: 524021 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1937.jpg
Visningar: 1
Storlek: 95,5 KB
ID: 524022 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1939.jpg
Visningar: 1
Storlek: 62,4 KB
ID: 524023
    Bifogade filer
  • Thomas

    • jun 2006
    • 7673

    #2
    :1wav::1wav:
    Retroholic!

    Kommentar

    • ivve
      • nov 2006
      • 736

      #3
      Ursprungligen postat av Thomas
      :1wav::1wav:
      Ojoj Th
      omas. Det va många gubbar !!

      Kommentar

      • Gasman
        RCFF - Administratör
        • aug 2006
        • 555

        #4
        Men jävlar i min lilla låda??!! Vilket bygge!
        Den borde flyga som en dröm med den spännvidden/vikten. Hur tänker du lackera den?
        //Mange

        Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
        Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

        www.strangnasmodellflygare.se

        Kommentar

        • flygrc
          • aug 2013
          • 329

          #5
          Ursprungligen postat av Thomas
          :1wav::1wav:
          Och fler blev det

          Kommentar

          • ivve
            • nov 2006
            • 736

            #6
            Ursprungligen postat av Gasman
            Men jävlar i min lilla låda??!! Vilket bygge!
            Den borde flyga som en dröm med den spännvidden/vikten. Hur tänker du lackera den?
            Hej Mange.

            Kommer säkert att flyga kalasfint. Låg vingbelastning. Nånstans runt 50-60 gr./dm. Lägg därtill en Taranis radio till det hela så kan det bara inte gå fel ! Hehehe.:lollypop:

            Jag har väl tänkt mig att det skall bli enl. denna bild....
            Klicka på bilden för större version

Namn: AMI-Grumman-HU-16-Albatross-15-14-AMI.jpg
Visningar: 2
Storlek: 56,5 KB
ID: 504408

            Kommentar

            • Fluf
              • jul 2012
              • 1580

              #7
              Läckert, och 4,5kg låter väldigt lite för den storleken. Blir nog trevliga landningar med det

              Kommentar

              • Thomas

                • jun 2006
                • 7673

                #8
                Blir det landställ oxå, eller ren sjökärra??
                Retroholic!

                Kommentar

                • ivve
                  • nov 2006
                  • 736

                  #9
                  Ursprungligen postat av Thomas
                  Blir det landställ oxå, eller ren sjökärra??
                  Näe, inga landställ. Då hade det säkert blivit ett kilo till. Dessutom hade dom blivit väldigt komplicerade att tillverka så det har jag inte tid med. Man e ju så himla gammal nu så man vill ju hinna med så mycket kul som möjligt innan man vänder näsan i vädret.

                  Har ju även en beechcraft som ska göras klar (med landställ !)

                  Kommentar

                  • Sweeper
                    • jun 2006
                    • 3961

                    #10
                    Ännu ett mästerverk från Ivve's modellverkstad!

                    Göran

                    Kommentar

                    Arbetssätt...