Grumman HU-16 Albatross
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Men jävlar i min lilla låda??!! Vilket bygge!
Den borde flyga som en dröm med den spännvidden/vikten. Hur tänker du lackera den?//Mange
Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!
www.strangnasmodellflygare.seKommentar
-
Hej Mange.
Kommer säkert att flyga kalasfint. Låg vingbelastning. Nånstans runt 50-60 gr./dm. Lägg därtill en Taranis radio till det hela så kan det bara inte gå fel ! Hehehe.:lollypop:
Jag har väl tänkt mig att det skall bli enl. denna bild....
Kommentar
-
Läckert, och 4,5kg låter väldigt lite för den storleken. Blir nog trevliga landningar med det
Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.Kommentar
-
Näe, inga landställ. Då hade det säkert blivit ett kilo till. Dessutom hade dom blivit väldigt komplicerade att tillverka så det har jag inte tid med. Man e ju så himla gammal nu så man vill ju hinna med så mycket kul som möjligt innan man vänder näsan i vädret.
Har ju även en beechcraft som ska göras klar (med landställ !)Kommentar
-
Ännu ett mästerverk från Ivve's modellverkstad!
GöranKommentar

Kommentar