Grumman HU-16 Albatross
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Men jävlar i min lilla låda??!! Vilket bygge!
Den borde flyga som en dröm med den spännvidden/vikten. Hur tänker du lackera den?//Mange
Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!
www.strangnasmodellflygare.seKommentar
-
Hej Mange.
Kommer säkert att flyga kalasfint. Låg vingbelastning. Nånstans runt 50-60 gr./dm. Lägg därtill en Taranis radio till det hela så kan det bara inte gå fel ! Hehehe.:lollypop:
Jag har väl tänkt mig att det skall bli enl. denna bild....
Kommentar
-
Näe, inga landställ. Då hade det säkert blivit ett kilo till. Dessutom hade dom blivit väldigt komplicerade att tillverka så det har jag inte tid med. Man e ju så himla gammal nu så man vill ju hinna med så mycket kul som möjligt innan man vänder näsan i vädret.
Har ju även en beechcraft som ska göras klar (med landställ !)Kommentar


Kommentar