En anka!
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Nu e han igång igen den där Thomas! :applouse:
Här är en annan maskin som skulle passa dig tycker jag!
Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
Min morbror byggde en sådan i fullskala men flög den bara någon gång vad jag vet!
och min far började bygga en i 1/4 skala men blev aldrig färdig!MVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:Kommentar
-
Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.Kommentar
-
Mycket riktigt så byggde min svåger en sådan och han flög den en gång på grund av att motorn nöp på grund av för dålig kylning. Har för mig att motorn var en 3 cylindrig stjärnmotor 2 takt och att fabrikatet var en König, men jag kanske minns fel.Nu e han igång igen den där Thomas! :applouse:
Här är en annan maskin som skulle passa dig tycker jag!
Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
Min morbror byggde en sådan i fullskala men flög den bara någon gång vad jag vet!
och min far började bygga en i 1/4 skala men blev aldrig färdig!
Men att jag skulle ha påbörjat en 1/4-skala har jag inget minne av./Lasse
Modellflygare sedan 1952
Fullskalaflygare åren 1964-1978.
Har flugit motor: Saab Safir, Tiger Moth, Piper Colt, Auster A5, Super Cub.
Segel: Bergfalke, Pik5, L-Spatz 55, Mucha Standard,
Pirat, Astir, KA2B, Jantar Standard.Kommentar
-
Men det har jag!Mycket riktigt så byggde min svåger en sådan och han flög den en gång på grund av att motorn nöp på grund av för dålig kylning. Har för mig att motorn var en 3 cylindrig stjärnmotor 2 takt och att fabrikatet var en König, men jag kanske minns fel.
Men att jag skulle ha påbörjat en 1/4-skala har jag inget minne av.
kommer väl ihåg ritningen du gjorde och kroppen var byggd i 8x8 eller 10x10 mm balsalister och den rundade överbyggnaden i 0,4 plywood.
tror ej att du började på vingarna. Jag fick den senare men fortsatte aldrig på den!
Ursäkta trådkapningen Thomas!MVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:Kommentar
-
Hmm, så var det nog, ja, men då måste man ju tänka efter:stupido2:/Lasse
Modellflygare sedan 1952
Fullskalaflygare åren 1964-1978.
Har flugit motor: Saab Safir, Tiger Moth, Piper Colt, Auster A5, Super Cub.
Segel: Bergfalke, Pik5, L-Spatz 55, Mucha Standard,
Pirat, Astir, KA2B, Jantar Standard.Kommentar
-
Det ser lovande ut, Thomas!
Vingens böjda framkant är riktigt elegant. :applouse:
Jag har varit lockad att bygga en sån klassisk anka som du gör nu allt sen jag byggde den här ankan för 15 år sen:
Den blev för tung men var skoj att flyga med utan landställ på vintern eftersom undersidan var platt som en skida.
Har du läst Andy Lennons artiklar om Canarder?
LarsKommentar
-
-
Jag har nyss byggt klar och börjat flyga denna >> http://www.tomasdunker.se/modell/mfl...nard/index.htm
och sidrodret gör inte mycket om man inte flyger fort! Vid taxning är det styrbart noshjul som gäller./Tomas D.Kommentar

Kommentar