Sukhoi su26 m 49”
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Hej,
Din Sukhoi SU26M är väldigt lik den här som Vertical Hobby verkar ha haft i sitt sortiment ca 2009.
Det står om man vecklar ut svaret där att den var tillverkad av ARF mfg.
Spännvidden 49 tum / 125 cm stämmer liksom utseende med all klädsel och ränder som din modell har.
Såvitt jag vet har aldrig Sebart haft någon 30 storlek Sukhoi SU26M (däremot har den en Sukhoi 29S i den storleken).
Ang din fråga om Hacker motorn A30-14L som du nämner, att det står att den rekommenderas för din modell, så får du kika på annat billigare fabrikat med motsvarande KV och effekt om du tycker Hacker motorn är för dyr:
Dvs ca 800 Kv som kan ge en effekt på 500 Watt (max 15 sek i detta fall), med APC 12x10E Electric prop som Hackers sida visar. Kontinuerligt klarar den lite mindre, vet ej exakt men kanske 400 watt eller så, men Hackers motorer brukar ha goda marignaler så man kan nog köra den närmare 500 watt lite längre än 15 sek utan fara.
Den Leopard motorn som det hänvisades till tidigare funkar nog. Vilken kvalitet den kan ha vet jag inte.
Prova det du väljer i ecalc. Fartreglage (ESC) kanske ett som pallar 60 amp kan vara vettigt så du har lite marginaler. 50-55 amp fartreglage kanske kan funka också, men det beror på vad ecalc ger för ström, så kolla innan du bestämmer dig.
Jag har en Hacker A30-14L (version 2) i min gamla Sebart Angel S 30E. Utmärkt motor.
Har kört den i många säsonger, sommar som vinter.
Idag finns motorn i förbättrad version 4 (V4), se länken ovan.
Servon, där kanske Savox SH-0255MG kan funka bra:
SAVÖX SH-0255MG PLUS - Metal-Geared Digital Micro Servo - V2The Savox SH-0255MG+ micro, metal-gear, digital servo has plenty of torque to match much larger standard size servos and outperform other competitive micro-size servos.Features: Metal gear train ensures durability and longevityAluminum middle case allows for cooler operating temperaturesIdeal for small planes and 450 size helicoptersSoft StartSpecifications: Torque @4.8V: 3.1kg/cmTorque @6V: 3.9kg/cmSpeed @4.8V: 0.16 sec/60 degSpeed @6V: 0.13 sec/60 degDimensions L x W x H: 22.8 x 12.0 x 29.4mmWeight: 15.8gTechnical Details: Operating Temperature: -10° to 50°CRunning Current (no load): 180mA @4.8V, 240mA @6.0VStall Current (at locked): 1200mA @4.8V, 1400mA @6.0VIdle Current: 5mA @4.8V, 5mA @6.0VWire Length: 250 ± 5mmOutput Gear Spline: 21 ToothBearings: 1BBOperating Travel: 90° (1000 → 2000 µ second)Neutral Position: 1500 µ secondPulse Width Range: 750 → 2250 µ secondMaximum Travel: Appx 145° (750 → 2250 µ second)Refresh Rate: 240 HzMotor Type: Brushed
Eller SH-0257MG
Själv använder jag Futaba S3153MG (numera S3270SV / S3270SVi) i min gamla Sebart Angel S 30E, men det är ganska dyrt servo.
/BoSenast redigerad av bem; 2018-08-07, 16:21.Kommentar
-
Kanske du kan byta muttern (islagsmutter?) så du får rätt gänga som passar nylonskruven?
Eller så kollar du med nån vanlig metallskruv om du har lite olika hemma vilken gänga som passar, och så får du beställa nya nylonskruvar.
T ex RCflight har nylonskruv M3, M4, M5, M6
Kan ju vara så att det är tumgänga och då vet jag ej var du enklast kan beställa nylonskruv med tumgänga (i Sverige).
Hur sätts vingen fast - är det skruv från sidan in i vingen rotsprygel som pressar vinghalvan inåt mot kroppen? Eller är det en "tunga" som sticker ut på vingens rotsprygel och som man skruvar fast i kroppen?
I den första fallet kanske det är svårt att byta skruv mot en annan med lämplig gänga , kanske enklare i det senare fallet. T ex på min egen Sebart Angel S 30E är det den senare lösningen och man kommer åt med lite god vilja islagsmuttrarna underifrån genom luftutsläppet på kroppen.
Kanske det i ditt fall är enklast att försöka ta reda på vilken gänga det är och sen leta efter nylonskruv med den gängan.
Sen kan man ju använda metallskruv också men då drar det sönder infästningen om du får hård markkontakt. Bäst är nylonskruv som går av om det blir hårda stötar och vingen då kan slås fri utan att för mycket trasas sönder.
/BoKommentar

Kommentar