Du får botanisera på Hornbach, Kay....
En ny, ja vad då?
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Herdins vattenlöslig bets finns bl.a på Hornbach och slöjd-detaljer.se
/CalleLämna en kommentar:
-
Ja kära vänner, jag måste nog göra er besvikna. Det är en sedan länge försvunnen vattenlöslig bets. Jag köpte de två påsar som fanns kvar för några år sedan. Nu har jag bara en halv liter uppblandad kvar och den ska räcka till resten av virket. Herdins har även en bets som tyvärr innehåller lack, en sk lackbets men den är tyvärr inte bra att limma på. Jag får spara på det som jag har kvar, sedan får jag väl sluta upp med att bygga de här maskinerna! Hittar ni någon påse av rätt kulör så lägg beslag på den. Herdins bets i en liten gul påse.
Foto: En del spryglar som blivit över från sju Reeves-byggen. Räcker till en hel maskin!
Vi hörs,
Kay krutLämna en kommentar:
-
+1 på det där med färgen, söker lämplig nyans till en Wrights Flyer.Lämna en kommentar:
-
Det där presterar en annan på en vinter!!.
Du är inte dålig.
Vad använde du för att färga in träet?
// Mats WLämna en kommentar:
-
Jag skrev för en tid sedan att det inte skulle bli någon byggföljetong av detta bygge då ni sett det mesta från Svedala.
Nu verkar det som byggivern svalnat av lite ute bland våra medlemmar. Det är inte så mycket nytt här på "byggdagboken"
Så jag får väl belasta er med lite av varje från skräpkammaren och hålla igång den här gruppen. Ni kan ju alltid bläddra förbi om det skulle bli lite enahanda.
Som jag skrev i inlägget ovan så anlände en box från England för två veckor sedan och så här långt har bygget kommit i dag.
-
Jo men visst Kjell, nog var det lite byigt i år men vi är rätt så vanda vid vind här nere i Sveriges kornbod.
Vi får väl lägga träffen en vecka senare men inte tala om det för meteorologerna. Då ordnar det sig säkert. Fast å andra sidan så är det alltid kul att bara träffas och må gott.
Kay krut.
Nej, det blir ingen drönare.Lämna en kommentar:
-
Bäst att du ser till att den nya blir vindtålig med tanke på hur det blåste på årets Östersundsträff...och troligen även på nästa.
MVH
Kjell
Lämna en kommentar:
-
Ja Thomas, om det blir något underverk, det vete tusan men en kärra till nästa års Ö-träff ska det bli vad det lider.
-
Yes
Nu ligger en box i källaren och väntar på att öppnas. Det ska bli intressant att se om Reeves har gjort de ändringar som jag föreslagit !
Kay krut
Nej, Sopwith Pup kan inte räknas som drönare.Lämna en kommentar:
-
Jag tänkte ha lite att göra inför det vintermörker som stundar.
Så jag slog en pling till Jim Reeves (Mick Reeves son) och pratade lite bygge med honom. En Pup låg klar för leverans men kunden hade hoppat av. Tja, jag har ju inte byggt så värst många av den sorten än så varför inte. Sagt och gjort, jag slog till och fick ett pris som jag inte kunde klaga på. Lådan lämnade England den 9:e för vidarebefordran till Sweden. Ja då lär den inte komma på några veckor, tänkte jag, packade bilen och for upp till Östersund för att fira min 75:e födelsedag. Ack nej, samma dag som vi stack iväg, den13:e och bara fyra dagar efter att Jim skickat boxen så ringer telefonen "Hej, jag har ett stort paket att lämna till dig och jag står vid porten nu" Naturligtvis så vände vi inte om och åkte hem igen. Vi hade ju nått Borlänge så det var inte tal om att åka söderut igen. Vi kom då överens om att han kommer igen på måndag med boxen. Så infinner sig frågan, hur har man nu löst tull mm, för det brukar ju ta ett par/tre veckor för Post Nord att fixa (i bästa fall)
Nu var lådan skickad med UPS och det var så enkelt löst att det bara var att svischa tullavgiften när boxen levereras vid dörren. Någon har tänkt till lite.
Så på måndag när lådan anlänt till Svedala (orten norr om Trelleborg) så ska jag börja bygga lite på en för er inte helt okänd modell. Det blir förmodligen ingen byggtråd denna gång då detta skulle bli alldeles för tråkigt för er kära forummedlemmar. Efter sju Reevesmodeller så lär ni vara ganska trötta på mina alster.
Kay krutSenast redigerad av kay.krut; 2022-09-17, 17:45.Lämna en kommentar:
-
Så här långt har jag kommit med Compern. Det har inte blivit några inlägg på senare tid på grund av att jag inte kunnat lägga in bilder. Var felet fanns vette gudarna.
Motorattrappen är snart färdig. Tack Kjell Nilsson, KJNI för dom fina printningarna. Dom förhöjer maskinens utseende betydligt och gör dessutom att jag inte behöver lägga fyra hekto bly i nosen.
-
Idag på morgonen haft ett trevligt "chat" på telefon med vännen Kay. Det verkar som om det varit problem att ladda upp bilder i ett nytt inlägg i den här tråden så här kommer en kort rapport om vad som pågår i den skånska bygglokalen. Det verkar som om julledigheten inte helt trängt igenom där utan bygget av en Comper Swift går raskt framåt.
Enligt Kays beskrivning visar bilden en vinge klädd med vit Oratex och där texten är är gjord i Glosstex ur den sista rullen på 10 meter som gått att uppbringa i Sverige. Snyggt blir det och fort går det!
För Kay p g a bekymmer med uppladdning av bild / Kjell NilssonLämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar: