Aeronaut Foxx
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Den där Foxx ser skojig ut!:crazy_pilot:
Kolla bara att virket är bra. Tänker på att kroppssida höger och vänster skall vara lika hårda så att kroppen blir rak.
Jag tänker också på vingklädseln av 1,5 mm balsa. Viktigt att båda flaken som skall böjas ned mot framkanten är lika mjuka och inte alltför hårda. Väg högersidans flak och vänstersidans flak. Om vikterna är inom 20 % så skall det fungera, inom 10 % så är det bra.
Foxx skulle kunna fungera som en enkel pylonmodell för air racing.
Det här var skoj för 35 år sen. Prova nu igen!
Lars -
Från vad jag läst på nåt tyskt forum ska trä't vara riktigt fint i dessa kit!
Tanken är att det ska bli en relativt snabb kärra, har en het 2w-20 liggandes i en låda som väntar på att få jobba lite!
Har skaffat en flaska Titebond trälim och beställt lite byggnålar. Nästa inköp är väl någon form av byggbräda som nålarna kan fastna i.
Har en tanke på att eventuellt klä planet med riktigt tunn glasfiber för extra tålighet i höga hastigheter (och en och annan landning i lite för hög fart), samt för möjligheten att lackera planet istället för klädsel. Blir väl lite extra vikt, men jag tror att jag kan leva med det
Kommentar
-
Alltid kul att bygga kit. :-) Planer på nästa redan månne? :-Dwww.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Bygger du på golvet!?
Kan rekommendera att införskaffa, för kommande byggen, en blå XPS cellplast skiva att bygga på, rak, styv, nålar sitter kvar., lätta att flytta runt
Så kan du få bygga på köksbordet för frun eftersom du enkelt kan flytta på bygg ordet smidigt när du limmat klart
Kommentar

Kommentar