Byggtråd 2 : Sig Wonder

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Taylorcraft
    • maj 2006
    • 359

Ursprungligen postat av Glawe
    ...men jag råkade skruva sönder motorbocken...
    "Tok han for mye Møllers Tran?" (F'låt, Norskt skämt...)

Mvh
    Taylorcraft

Kommentar

• Glawe
      • feb 2007
      • 2126

Ahhh, nu har jag äntligen fått lite tid och ro över till att spika på min wonder.

Har mer eller mindre limmat ihop kroppen nu.

(Ja, jag vet att jag missade F-3 med ett par millimeter. Vettitusan hur jag kunde mäta så fel. Men det gör inget, den sitter lika bra där så det är inte lönt att flytta den).

Passar in kroppen för limmning av botten på kroppen

Notera min "tack glue" av nålar och plastfolie till luckan i baken på kroppen
      Mvh / Fredrik Glawe.

Kommentar

• jonathan
        • jan 2007
        • 7

Kanon

Jag har byggt 2st wonder modeller det senaste året. Den första hade jag som "första" modell efter att inte flugit på 14 år. Funkade kanon men fick limmas några gånger Började med en gammal OS20 i den modellen men köpte senare en MVVS25 med pipa.

I den wonder jag har nu sitter det MVVS25 med pipa, HS81MG på skev/höjd och microservo på trotteln. 4cells NiCd ack monterat framför den bakre sprygeln i kroppen under vingens bakkant.
        Perfekt tyngdpunkt för mig

Modellen går som ett skott, riktigt snabb och med +-5mm roderutslag (har jag för mig) så är den kvick i svängarna. Flyger lika bra inverterad som vanligt.

För att visa en högfartspass så brukar jag ibland dra modellen rakt upp (oändlig vertikal accelereradne prestanda) ca 2-300m sen vända rakt ner med full mutter. Om farten blir riktigt hög neråt så dör motorn pga. G-krafterna i tanken

Snällaste modellen någonsin i lågfart på 1/4 gas och elakaste tuffaste på fullgas

Rock On!

Kommentar

• jonathan
          • jan 2007
          • 7

Kommentar

• Glawe
            • feb 2007
            • 2126

JAg har tyvärr inte haft tid att bygga klart min... återkommer när jag tar upp bygget igen. Men jag blir onekligen sugen när ser bilder på din, skitsnygg
            Mvh / Fredrik Glawe.

Kommentar

• wesse
              • maj 2007
              • 5864

wonder

stefan flög ju med sin wonder när vi var hos Bokis o han har en os25fx i denna så när han flög så höll alla närvarande blicken på planet så dom inte fick denna i huvudet tror ändå inte att en skulle hinna flytta sig vi bygger snart om den med dubbla höjdroderservo för det är skumma grejor som händer i fullfart tror den gör 180 o då är de lönt he he

:love: Get high with hovering
              not drugs :love:

Kommentar

• Glawe
                • feb 2007
                • 2126

.25 tror jag är påtok för stort för den. en Os .15 för racing och .10 för barnen tror jag e lagom. .25 måste bli tungt som tusan.
                Mvh / Fredrik Glawe.

Kommentar

• Nexus
                  • maj 2006
                  • 744

Hej Hej ,Fredrik
                  Nej jag tror inte att den skulle inte blir tung så kolla här:

och kolla stod här:

"Undrar du hur den flyger? Undrar du om den flyger? Din första adrenalinpumpade flygning kommer att ge dig svaret. Den flyger och flyger dessutom mycket bra med sin korta kropp och tjocka vingprofil. Den gör vad du vill att den ska göra, och gör det snabbt. Med en 10-12 motor är den distinkt men lite långsam. Med en 15-25 är den en Hot Rod. Landningen är inget problem med den tjocka vingprofilen och låga vingbelastningen. Endast för vana flygare. Den flyger, men den flyger fort. Byggsats i enkel balsa och plywood konstruktion. Motorbock i glasfiber, fotoillustrerad byggbeskrivning, gångjärn, smådelar samt dekaler för fyra olika versioner. Spännvidd: 925mm. Vikt: 2000gr. Motor: 2-takt 10-25. Radio: 4 kanaler med 2-3 servon."

det går bra perfekt med 25 så klart !!

MVH Steve

Excell 60 2 St
                  Heim 10 CC skala Hughes 500 E
                  Concept SR
                  Modeltech Cap 21 2 st
                  Wonder 2 St
                  skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
                  Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
                  Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

Kommentar

• Glawe
                    • feb 2007
                    • 2126

Ja, du vet bäst steve, för det står ju på nätet och har självklart testat själv!
                    Mvh / Fredrik Glawe.

Kommentar

• wesse
                      • maj 2007
                      • 5864

Ursprungligen postat av Glawe
                      Ja, du vet bäst steve, för det står ju på nätet och har självklart testat själv!
                      ja se på fasen det står ju på söders rc´s hemsida oj vad tufft då behöver du inte gissa längre vilken tur att du kan där läsa om wonder...nu är allt på jorden bra igen...

Kommentar

• Nexus
                        • maj 2006
                        • 744

hehe vet bäst ??

noo vill bara visa dig där stod intressant att den kan upp till 25 så jag tror nån av dom har testade den 25 jag gissade det !!

då du kan testa med den 25 då varför inte ??

MVH Steve

Excell 60 2 St
                        Heim 10 CC skala Hughes 500 E
                        Concept SR
                        Modeltech Cap 21 2 st
                        Wonder 2 St
                        skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
                        Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
                        Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

Kommentar

• colsson
                          • maj 2006
                          • 1165

Glawe, hör med "Mac77" Han flyger en sådan.
                          / Christian Olsson

Kommentar

• Glawe
                            • feb 2007
                            • 2126

Jag vet redan vad som står på paketet, den ligger där hemma. Jag har även läst en heldel om den och dom flesta tycker att en 25:a är för tung. Därför ville jag kolla har om det fanns någon som testat. Inte om någon kunde copy/pasta från produktbeskrvningen.
                            Mvh / Fredrik Glawe.

Kommentar

• wesse
                              • maj 2007
                              • 5864

vi kör med 25

jo du glawe vi kör wonder med 25 ...min vän bosse som bygger det mesta har byggt sedan har stefan o jag monterat motor o servo slutligen har enbart stefan flygit denna ett antal gånger i sommar går som fan o är ej för tung modellen är ju för övrigt ganska tung... visst räcker det med 20motor för när vi flög denna hos bokis tyckte då han att de va väl mycket motor... finns även film om detta som pålsson har i sitt arkiv du får skriv te honom o fråga om denna film han är forummedlem här..................

du glawe såg att sig har denna modell på sin hemsida där står samma som på söders hemsida fast på amrekanska läs där så får du veta lika mycket som du vet nu..har du kartongen kvar va bra kanske där står om wonder kolla du få se...

Kommentar

• Glawe
                                • feb 2007
                                • 2126

Re: vi kör med 25

Ursprungligen postat av wesse
                                du glawe såg att sig har denna modell på sin hemsida där står samma som på söders hemsida fast på amrekanska läs där så får du veta lika mycket som du vet nu..har du kartongen kvar va bra kanske där står om wonder kolla du få se...
                                Pffft

Mja.. även om du nu påstår det så vill jag nog se det innan jag tror på det hehe. Kalla mig tjockskallig, men hur fasen får ni plats med en sånn motor ? Hur mycket bly hänger ni baken på den, eller ni sätter accen på en pinne bakom planet hehe ?
                                Mvh / Fredrik Glawe.

Kommentar

Arbetssätt...