Material på Folkungagatan eller Söders RC i Västberga.
Laserskuret med laserskärare!
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Det är ju inte en laser.. meeeen den går att använda för laser om man vill!! Dock inte i mitt fall!
Råkade bara lägga denna i korgen och klicka på ”köp”
Så man blev en CNC-fräs rikare !
Mitt mål med denna maskin är att kunna fräsa aluminum och som den är utförd i dagsläget blir det riktigt kasst resultat.. Så har beställt hem lite glidskenor, en handfräs(710w istället för ynka 300w) samt lite bättre T8 muttrar till trapetsstängerna. Detta för att få en stabil och robust liten metallfräs
Tyckte jag kunde fortsätta denna tråd med lite mer roliga maskiner !
/MrBobKommentar
-
Tull o moms?
Verkar ju kalas! Men tillkommer tull o moms på priset?https://a.aliexpress.com/_EwgbQft
glömde länken, sorry!! Men här är den jag köpte iaf, min totalkostnad för laser med expansion-kit, ett metallnät under det som skärs, luftpump, flexrör med kanalfläkt landa på under 5500kr
Det jag märkt mest med labbandet är att man helst ska skära ut en liten ring/testbil i varje balsaflak man ska använda innan man skär ut delarna man ska ha. Det är olika densitet från varje flak så har man en inställning som funkar jättebra en gång kan man behöva ändra inställningarna något på nästa flak man skär.
Man får tyvärr ta alla demo videos med liten nya salt, man har ingen aning om vilka förhållanden de jobbar efter. Finns något klipp de skär rätt tjock plyfa i ett svep men man har ingen aning om hur deras inställningar ser ut samt exakt vad för typ av plyfa det är.
Men jag är supernöjd att ha denna laser i min ägo då det gjort allt så mycket roligare och enklare för att bygga egna saker !"He who has the most models wins"Kommentar
-
Jag handlar via appen men tror inte det ska vara någon större skillnad i webbläsaren.. men man får ju välja någon av de olika ”paketen” så att säga, finns ju med förlängningskit, med air assist etc så när man väljer där så ser man under ”shipping”, i detta fall ”free shipping” och klickar man där kan man välja vart man vill att varan ska skickas ifrån. Kan välja på några olika i EU, Spanien, Tjeckien, Frankrike..
edit: om man väljer ”köp nu/lägg i varukorg” så får man upp alla alternativ direkt och ser även var det kan skickas ifrån.Senast redigerad av Mr.Bob; 2022-11-16, 19:47.Kommentar
-
Tack för svaret!
Det var lite oklart för vid priset står: "Price includes VAT. Free Shipping
From Spain to Sweden via Seller's Shipping Method "
Men längre ned på sidan: "To customers (especially high tariff countries such as Chile/Mexico/Canada/Japan/Brazil):
Please note that the price of our products (ships from China) not include customs clearance duties. If your package is inspected by customs, you need to clear customs and pay customs duties yourself.
Well, får hoppas på det bästa"He who has the most models wins"Kommentar
-
Aliexpress hanterar numera EU moms, jag har inte fått några extra avgifter på paket från Aliexpress det senaste året.Kommentar
-
Enligt info på hemsidan så måste de betala EU moms.
https://customerservice.aliexpress.com/knowledgeDetail?spm=a2g0o.detail.1000023.12.485c6d a0XkM0fI&hcAppId=1248&hcFromCode=Xn2Tk1tb7&hcSessi onId=26-1248-e8cec3d9-71e1-492e-8e01-80b36d5a4923&knowledgeId=327012&categoryId=2103751 1
Price includes VAT, står det under priset på alla grejer hos aliexpress.
Om varan deklareras som värd mer än 150€ ska man dessutom betala Tull men det gör inte Aliexpress utan det fixas av fraktfirman.Senast redigerad av Daniel Ahlin; 2022-11-18, 12:04.Kommentar
-
Momsen sköter dom direkt numera och skeppas via Nederländerna, alltid när jag följer mina paket står det att det förtullas etc och ompacketeras i Nederländerna.
Märkte vid tillfälle när jag skulle handla från china via aliexpress så lade jag i för en högre summa i korgen reducerades priset nedåt, förstod ganska fort att det hade med moms att göra. Så upp till en viss summa så verkar dom sköts momsen.Kommentar
-
Det intressanta är ju om priset på hemsidan motsvarar det jag som kund kommer att betala även när varan man beställer bara finns i Kina - d v s att man inte råkar ut för en faktura på moms m m från vår inhemska tull (eller deras ombud - t ex Postnord) när varan anländer till landet. Tycker det verkar lite suspekt att fraktfirman skall ta momsen - det borde betyda att dom skickar vidare fakturan till mig som kund. Dessutom finns det såvitt jag vet inget "fribelopp" på 150 Euro där man slipper moms + ev tull - möjligen själva tullen men momsen skall nog alltid betalas.
RogerKommentar
-
Ser att jag skrev fel, 150 EUR gäller tull (ändrat i inägget ovan), alltså inga extra avgifter från posten.Kommentar
-
Nu tappar ni fokus pojkar, det var ju laser som skulle diskuteras????.
Tycker ni att arbetsytan är för liten på dom här hobbylasrarna så bygg ett bord själv, tar lite tid och kostar lite mer, men det är värt det.
Tänkte sätta på en 10watts Endurance modul på min cncfräs,
men tyckte det blev "meckigt" att plocka av och på modulen hela tiden, så det blev ett bord med storleken 1440*500mm. tillverkad av en långpall som min lättplywood kom på, lite MDF och mycket 3d printade prylar!
Mvh//PeterKommentar

Kommentar