Bokis nya lågsniffare... WW2 fågel ? klicka å se....

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DrHanke
    • maj 2006
    • 5249

Bokis nya lågsniffare... WW2 fågel ? klicka å se....

Bokis bygger ny lågsniffare!

En bild såger mer än tusen ord, ESM Typhoon med Roto 25. Bokis får berätta mer om den sen!

http://www.junkshop.nu/flyg/bokis_20070922/typhoon_20070923_30.JPG[/img]

//DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***
  • wesse
    • maj 2007
    • 5864

oj

den blir en riktig brudmagnet den kärran...

under motorn är det en stor bulle i kåpan ser ut som en pung så den modellen blir en riktig brudmagnet den..............

alla dagar är ej glada..........men alla dagar tar jag tillvara på ändå...

:love: Get high with hovering
    not drugs :love:

Kommentar

• bokis
      • maj 2006
      • 5041

Jisses vad med bilder...Vad det gäller historien bakom flygplanet så är Christer Landberg den som vet ALLT om orginalet..
      Det här är en av ESM/KMP nya ARF:er d.v.s helkomposit..
      Uppbyggnaden av vingen o ställbrunnarna är riktigt fina,ställ ingår inte längre men finns som tillbehör,detta beror på att många vill sätta i sina favoritställ..
      I luften ska den med en ROTO 25 och skulle gissa,drygt ett halvt kilo bly i nosen..
      Orginalet hade den absolut största kolvmotor som suttit i ett flygplan o den i särklass mest komplicerade vilket gör att är det i skala så måste vikten ersättas med bly tyvärr..Nu har det varit så med de andra warbirdsen o det har inte varit några problem,vikten är ingen katastrof,ser faktisk fram emot o flyga härket..
      Återkommer med mer...
      // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
      (nu även med biskvier!)

Kommentar

• ChristerL
        • maj 2006
        • 1228

NEJ, jag är inte avundsjuk......................................... ............................
        /Christer Landberg

Fw190D9
        Fw190F2
        Hawker Tempest Mk. V
        S29C Tunnan

Kommentar

• pilotkalle

aaaahhh... Tiffy!

Kommentar

• bokis
            • maj 2006
            • 5041

Nu ska vi se..inte...Alltså inga bilder alltså..Men..Den har rullat! O allt sitter där var det borde..Överansträngde mig o skar upp gallren i oljekylaren så nu kan den sitta där o Roton kanske inte smälter bort vid första flygförsöket..
            Den ser så himskans grym ut..Det enda jag saknar är egentligen en bubble-canopy istället för det där kantiga som är där nu,tycker det skulle se fartigare ut på något vis.
            Spolade sporrhjulstyrningen men idag var det ingen hit.10m/s o den ville gärna gå upp i vind..Så lite vajer o fjädrar kan det bli där..

Bilder? Snart...
            // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
            (nu även med biskvier!)

Kommentar

Arbetssätt...