Skönt o se att även vår guru läser bygg beskrivningen men varför är framhjulet på schessnan böjt?
the world models super CUB 3,5m
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
I halvtaskig sikt o snålblåst så försvann den till väders idag..
Startsträcka i bråttomläge ca en flygplanslängd.
Rek. motor 80 cc twin enl manual,jag garanterar att jag skulle kunna få upp den med en 120 fyrtakt.Flyger på straxt över tomgång med kinesfemtian..Medskickad tank är på 1.5 liter..skulle tippa ca 1 timmas flygtid,1.5 på 1/3 gas..
Roligt!
// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
-
Sånt här vill man inte höra. Det ska man se 8)
Kommentar
-
Bara att slänga i en Futaba autopilot till sen kan du sitta och "relaxa" i solstol med en kall öl i sommar......medans "supercuben" puttrar omkring där uppe....... :lol:
....eller också kan du börjar extraknäcka som draghjälp till lite större segelkärror med den motorn... 8)Kyosho Extra EP Turnigy 50-55B 600kv / ST MX-2
Tiger Moth Saito 62 4t
Piper J-3 Cub OS 70 4t
Bellanca Decathlon OS 46 fx
Spitfire Supermarine Saito 62 4t
Henschel HS-129 dubbla os 10
Focke Wulf TT15
Bygger:P-40E Warhawk 1/6 skala OS200 FSP (fortfarande)
"En gång modellflygare, alltid modellflygare"Kommentar
-
Nice! Skall bli spännande att följa dens vidare äventyr!Ursprungligen postat av kenneth67suck ..... jag vill åxå har större konto å större modeller !!!! nån som vill sponsra ???? fin kärra !!
Kenneth kolla på "säljes"! Stor så det räcker!
Sorry för lån av tråd :o(
Mvh
Sosen!What´s Gravity?? (2-Stroke for ever!)Kommentar
-
Det här är en hemlis:p.g.a att idioten som monterade den inte tänkte sig för så gick den inte ner i varv efter start,skulle tippa att tomgången låg på 2500-3000 varv d.v.s mer än flygduglig.. En liter drygt i tanken..Resten lämnar jag till läsaren fantasi.. 8)// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
-
Förfrusna fingar med andra ord...... :oops:
Vet en "kille" som vände propellern fel en gång när han skulle uppvisningsflyga, fast det är en annan historia.....he he
Konstigt det där alltid dem små sakerna man missar :dontknow: när man har lite för bråttom....Kyosho Extra EP Turnigy 50-55B 600kv / ST MX-2
Tiger Moth Saito 62 4t
Piper J-3 Cub OS 70 4t
Focke Wulf TT15
-
Jahapp.....du får väl fråga bokis om du får låna hans "supercub" och ge mr. Hempel svar på tal..... PDT_Armataz_02_28
PDT_Armataz_02_40Kyosho Extra EP Turnigy 50-55B 600kv / ST MX-2
Tiger Moth Saito 62 4t
Piper J-3 Cub OS 70 4t
Focke Wulf TT15

Kommentar