Raptor 50 titan

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gimbo
    • jul 2007
    • 710

Grattis...!
    Du har nu en komplett nöjesmaskin.
    Hoppas dina SAB kommer fort som tusan. För de går inte att jämföra mot träbladen
    www.mfkmalmen.se

Kommentar

• Casimir_rc
      • maj 2006
      • 371

Nyss hemkommen från en stockholms kryssning. Under dagen i Stockholm besökte jag Wentzels hobby och ut kom jag med en Hitec 8 kanalig mottagare till raptorn

När jag kommer hem finns även mina SAB blad hemma :P UUU! säger jag bara...
      Smakar det så kostar det sägs det

Kommentar

• gimbo
        • jul 2007
        • 710

Ursprungligen postat av Casimir_rc
        Nyss hemkommen från en stockholms kryssning. Under dagen i Stockholm besökte jag Wentzels hobby och ut kom jag med en Hitec 8 kanalig mottagare till raptorn

När jag kommer hem finns även mina SAB blad hemma :P UUU! säger jag bara...
        Smakar det så kostar det sägs det
        Hehe... Det är bara början. Efter hand vill man bara ha mer och mer
        www.mfkmalmen.se

Kommentar

• gimbo
          • jul 2007
          • 710

Bara för att öka suget på ditt byggande så lägger jag upp denna bilden på min Raptor 50. Tycker den visar den bästa sidan på helin.

www.mfkmalmen.se

Kommentar

• Casimir_rc
            • maj 2006
            • 371

Ursprungligen postat av gimbo
            Bara för att öka suget på ditt byggande så lägger jag upp denna bilden på min Raptor 50. Tycker den visar den bästa sidan på helin.
            Bilden ökar nog suget för att få flyg . Nu väntar jag bara på servon och en kristall till mottagaren och sen...

Hehe... Det är bara början. Efter hand vill man bara ha mer och mer
            Började med belten och trodd jag skulle stanna där men men.. . Sedan byter jag även senare till futabas 9250 eller annat Futaba servo i samma klass när jag lärt mig flyga bättre . Vart skall det sluta?

Kommentar

• Casimir_rc
              • maj 2006
              • 371

Imorgon lovar jag lite bilder på mottgare och ack installation.
              Montering har nog gått framåt men glömmer bort att ta bilder

Hur långt skall avståndet vara från paddlarna fram till seasawen? Stod inget i manualen om avstånd men skruva så långt de gick och tror avståndet är ca. 12cm, minns inte exakt.

Kommentar

• gimbo
                • jul 2007
                • 710

Bilden ökar nog suget för att få flyg . Nu väntar jag bara på servon och en kristall till mottagaren och sen...

Började med belten och trodd jag skulle stanna där men men.. . Sedan byter jag även senare till futabas 9250 eller annat Futaba servo i samma klass när jag lärt mig flyga bättre . Vart skall det sluta?
                Jadu det är väl tur man inte håller reda på totalsumman
                www.mfkmalmen.se

Kommentar

• gimbo
                  • jul 2007
                  • 710

Imorgon lovar jag lite bilder på mottgare och ack installation.
                  Montering har nog gått framåt men glömmer bort att ta bilder

Hur långt skall avståndet vara från paddlarna fram till seasawen? Stod inget i manualen om avstånd men skruva så långt de gick och tror avståndet är ca. 12cm, minns inte exakt.
                  Montera dem bara så att avståndet blir samma på båda sidorna. Skruva in paddlarna så att du ser ändarna på flybaren i uttagen på paddlarna.
                  Kollade snabbt och jag har nästan 13cm.
                  www.mfkmalmen.se

Kommentar

• Casimir_rc
                    • maj 2006
                    • 371

Tror jag inte skall räkna vad den har kostat hittils, sedan tillkommer även bränsle

Kommentar

• gimbo
                      • jul 2007
                      • 710

Efter ett tag kommer du vilja byta ut dina paddlar mot lättare. De som följer med till din Titan väger 30g. Vita väger 25g och färgade 20g. Kan varmt rekomendera 20g då du börjar och flippa och rolla. Då blir inte manövern så seg.
                      www.mfkmalmen.se

Kommentar

• Casimir_rc
                        • maj 2006
                        • 371

Ursprungligen postat av gimbo
                        Montera dem bara så att avståndet blir samma på båda sidorna. Skruva in paddlarna så att du ser ändarna på flybaren i uttagen på paddlarna.
                        Kollade snabbt och jag har nästan 13cm.
                        Skall ändra det, skruvad de så långt att de täcker hålet och tar fast i väggen på hålet

Kommentar

• gimbo
                          • jul 2007
                          • 710

Skall ändra det, skruvad de så långt att de täcker hålet och tar fast i väggen på hålet
                          Det går också. Huvudsaken är att avståndet är samma på båda sidorn, så det blir balans.
                          www.mfkmalmen.se

Kommentar

• Casimir_rc
                            • maj 2006
                            • 371

Kan vara bra att gå igenom heli en extra gång, märkte att jag hade monterat en del åt fel håll

Paddel byte blir det även . Såg att SAB också tillverkar kolfiberpaddlar i olika vikter.

Kommentar

• gimbo
                              • jul 2007
                              • 710

Jag kan ge dig ett tips till.
                              Använd dina träblad första gången som du ska flyga din heli. Det är lika bra i fall något skulle hända eller vara fel med den. För smäller du så smäller du troligen också dina fina SAB blad, vilket innebär att kostanden blir större.

Nu ska vi så klart inte tro att det kommer att hända. Men som en liten åtgärd bara
                              www.mfkmalmen.se

Kommentar

• _Nik_
                                • maj 2006
                                • 186

just innanför gängorna på paddelstången är det väl en fasning där det är tänkt att skruven skall ta som sitter i framkant på paddeln, tror det är så. Sen strunta i SAB´s paddlar, när du tycker den känns som en buss med de svarta så skaffa tts egna gröna de funkar hur bra som helst och säkerligen billigare..

/Nik - som kör r50 utan paddelstång, mindre delar som pajjar vid kvadd

Kommentar

Arbetssätt...