P-47-"Glamorous Glen"

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • M.B
    • aug 2008
    • 633

P-47-"Glamorous Glen"

Nu håller jag på och bygga en P-47a i depron 6mm vi får se hur de går . De är mitt första plan jag har om jag klarar av att bygga de men jag får såklart lite hjälp av min pappa . Jag har ritat alla delar nu så får väl se om jag börjar skära imorrn. Det kommer nog bilder senare vissar hur de går för mig. Aja ha de bra //Micke 14år
    Senast redigerad av M.B; 2008-08-31, 21:10.
    //Micke B
  • M.B
    • aug 2008
    • 633

Jag tog ritningen från maguns östlings sida
    //Micke B

Kommentar

• oestling
      • maj 2006
      • 120

Ursprungligen postat av M.B
      Nu håller jag på och bygga en P-47a i depron 6mm vi får se hur de går . De är mitt första plan jag har om jag klarar av att bygga de men jag får såklart lite hjälp av min pappa . Jag har ritat alla delar nu så får väl se om jag börjar skära imorrn. Det kommer nog bilder senare vissar hur de går för mig. Aja ha de bra //Micke 14år
      Kul att du bygger kärran men tänk på att den är konstruerad för 3mm Depron
      så alla tabbar och urtag får du modifiera för att få det bra.
      /Magnus
      :bandit:

Kommentar

• M.B
        • aug 2008
        • 633

vi hade inte tillräckligt med 3mm hemma så jag fick ta 6mm så jag hoppas att de löser sig pappa får hjälpa mig XD
        //Micke B

Kommentar

• M.B
          • aug 2008
          • 633

Idag blev de inget bygg på mitt plan hade hockey träning så vi får se om de blir imorgon //Micke
          //Micke B

Kommentar

• bokis
            • maj 2006
            • 5041

Micke,ska bli kul o se bilder på den! Det finns faktiskt en P-47 med ett läckert namn som jag gillar , NO GUTS NO GLORY..stilig sak dessutom..Du kanske vet vad förebilden för det namnet du har på din kärra är? Tjusig den med..
            // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
            (nu även med biskvier!)

Kommentar

• matbos
              • jul 2008
              • 1444

Lite trivia från nätet från M.B Senior.

Yeager was shot down while flying the first Glamorous Glen and Glamorous Glen II was also shot down. P-51D Mustang Glamorous Glen III The famous Glamorous Glen III with code B6-Y, s/n 414888, 363FS, 357FG, 8AF. ...In 1943 General Chuck Yeager was sent to England with his squadron to battle over the skies of Europe. In his faithful P-51D Mustang "Glamorous Glenn III" he flew 64 missions and shot down 13 German aircraft during his tour. Yeager's courage was put to the test when his plane was shot down over Germany. He escaped capture and went on later to break the sound barrier.
              /Matte
              :captain:Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

Kommentar

• matbos
                • jul 2008
                • 1444

USAF P-47D Thunderbolt No Guts No Glory Lt Ben Mayo 78th Duxford 1944 WW2 (AA33806)
                The 78th Fighter Group operated with different variants of the P-47 until late 1944 when it phased into the P-51 'Mustang'. The 78th remained in England until October, 1945. This aircraft has the serial 226671 and codes MX-X, depicting the aircraft flown by Lt. Col. Ben Mayo, CO of the 82nd Fighter Squadron, 78th Fighter Group. Sprayed silver overall with D-Day invasion markings added and the black-and-white chequered cowling of the 78th Fighter Group, this aircraft is now fully restored and displayed at the Imperial War Museum at Duxford, where it still continues to fly.
                /Matte
                :captain:Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

Kommentar

• M.B
                  • aug 2008
                  • 633

Ja nu har man skurit ut de flesta bitarna utom sidorodret och kroppen. Snart ska jag på träning så hinner inte göra mer //Micke Klicka på bilden för större version

Namn: DSC00320.jpg
Visningar: 1
Storlek: 32,7 KB
ID: 467727
                  //Micke B

Kommentar

• M.B
                    • aug 2008
                    • 633

Hej

Nu har man skurit ut alla bitar och limmat ihop kroppen för de hade vi bara 3mm kvar så vi tog två såna nu ligger de under press. Hej svejs //Micke
                    //Micke B

Kommentar

• M.B
                      • aug 2008
                      • 633

Hej igen

Hejsan, Idag har jag arbetat på min p-47a. Jag har nu börjat limma, slipa och tejpa så här kommer två bilder :thumbup: Bilderna är lite dåliga fast jag har en cyber-shot 5,0 megapixels mobil kamera Klicka på bilden för större version

Namn: DSC00323.jpg
Storlek: 35,9 KB
ID: 467758Klicka på bilden för större version

Namn: DSC00322.jpg
Storlek: 39,9 KB
ID: 467757
                      //Micke B

Kommentar

• M.B
                        • aug 2008
                        • 633

Nu har jag byggt lite till på mitt flygplan Så här kommer två bilder Klicka på bilden för större version

Namn: DSC00329.jpg
Storlek: 40,8 KB
ID: 467760Klicka på bilden för större version

Namn: DSC00328.jpg
Storlek: 35,6 KB
ID: 467761
                        //Micke B

Kommentar

• Nyroth
                          • maj 2006
                          • 721

Wow, du har byggt mer på 2 dagar än jag fått ihop på min Sally på 2 år....

Ser fram emot att se den flyga, bra gjort!

// Nyroth

Kommentar

• wesse
                            • maj 2007
                            • 5864

ja då får vi snart se en film på provturen hoppas jag.... :thumbup:

:love: Get high with hovering
                            not drugs :love:

Kommentar

• M.B
                              • aug 2008
                              • 633

haha vi får se måste skaffa lite saker först
                              //Micke B

Kommentar

Arbetssätt...