Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Det finns plats för tre liter bränsle. 3 stck 1 liters flaskor i serie.
Försöksmonterad vinge. Översidan är inte klädd än.
Snyggt jobbat Pete. Ser mycket bra ut. Det ska bli kul att se den i luften i vår.
Du måste komma till årets SHOOT OUT i Vallentuna så vi kan flyga lite rote !
2009 bjuder på så många "jet-events", att jag får fråga när det blir "Shoot Out" träff i Valentuna?
För antingen måste jag flytta över min P-80 turbin från Sprinten eller också köpa en annan!!!! :stupido2:
Och Boomerang Sprinten skulle jag också gärna provflyga i vår.....???? :sarcastic:
An Expert has done every mistake ...
A Master has done every mistake....Twice! :stupido2:
Stabben är gjort helt i balsa och är utrolig let och kanske lite för svag. Därför är den förstärkt här och där med kolfibertråd och till slut klädd med 100grams glasväv och epoxy.
Bifogade filer
Robart landingsställ! Intairco hjul och bromsar. Välfungerande grejer. Inga problem med installation, man måste bara skära ut en bit av kroppen för att få plats.
Bifogade filer
Lite mer luckar och landingsställ. Den stora luckan är monterad med 5-6 stck kavangångjärn i serie. Dra piaonotråden ut - och "voila" luckan kann tas av! Luckan som följer ställ-benet är monterad med två kavan gångjärn - som det ses - och sitter med en avståndsklots och ett gummiband mot benet. Stora luckan aktiveras med en luft cylinder med 7 cm slaglängd.
Bifogade filer
Nu är det dags för noshjulsluckarna. Med lite blåt skum som underlag är det mycket enkelt att laminera upp en glasfiberskiva med rätt form. Efter skivan har härdat -tar man bort så mycket skum som möjligt manuelt och resten med aceton. Rita upp en centerlinje och dela i två - "voila"!!!
Kommentar