För första gången....
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Och idag så har man körd motorn i modellen. Fungerar kanon. Jäkla drag i snurran. Kör med en 16x10 och moroten varvar ut utan några som helst vidare ansträngning. :lollypop
et är lovande så länge.... hoppas den håller måttet när den skall väl upp. :boxing:
Ställen måste jag kolla över då nånstans så pyser det ut sakta. Håller inte trycket mer än ca. 5 min. sedan är luften slut. Inte bra. Skall kontrolera och rapotera .:stupido2:Motorer , motorer , motorer, Det är vad som gör livet värt att levas. !Kommentar
-
Ja gott folk........ på söndag skall det vara ,som jag kallar det för "Messerschmitt" väder:sarcastic:. Det innebär att det blåser västliga vindar så vi kan lyfta och landa längs med på vår fält. Alltså kanon väder för att premiära corsair-en.
Hoppas SMHI har rätt för en gång skull. Blir det så ,då kommer komma en film rätt så snart.Motorer , motorer , motorer, Det är vad som gör livet värt att levas. !Kommentar
-
Anders Engesvoll
GP-engines -- PAU-planes -- and a big Pitts Challenger II
http://www.aztechaeromodels.com/Kommentar
-
Tack Wesse. Hoppas jag kan få med min kycking för att filma lite. Hon klarar inte av kylan riktigt. Synd för hon är bäst på filma. Hänger alltid med med focus på maskinerna.:lollypop:Motorer , motorer , motorer, Det är vad som gör livet värt att levas. !Kommentar
-
Ja.... Den var fin den. Skulle vilja ha en sådan motor men då i så fall i en FW190. Då hade jag nog haft en tredje spak till min radio , men då i byxan............:vroam:Motorer , motorer , motorer, Det är vad som gör livet värt att levas. !Kommentar
-
Det blev inget .....
Provrundan uteblev då det blåste 8 m/s och var uppåt 12 m/s i vindbyarna. Vissa plan som stod på fältet lyfte av sig själva, och gjorde garndlop. Som tur det så hände det inget med maskinen. Jag flög med Dragonladyn och 2 entusiaster till gav sig upp i luften för att försöka sig på en runda.
Vi gav upp till slut och nu är man hemma igen.
1-0 till vinden.:boxing:Motorer , motorer , motorer, Det är vad som gör livet värt att levas. !Kommentar

Kommentar