För första gången....

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Snickarjävel´n
    • aug 2006
    • 1927

Ursprungligen postat av Diesel
    Jaha... är man korkad så är man:banghead:...... Har suttit en bra stund i köket och snackat skit med Jan Åberg från Kivik, men tror ni att jag kom och tänka på att fråga han ? Han har ju byggt sin stora F4U från skratch och har flugit många ggr med den , så han borde kunna förklara för mig hur det är lämpligast. Vi tittade på min maskin , men hjärnan snurrade kring motorer och allt annat......
    Skall ringa Jan , så lägge jag ut hans förklaring på hur man skall ha ett.......

Annars kunde du ju frågat ett proffs i luren :icon_pidu::banghead::sarcastic:
    brekdahlssnickeriab.se
    https://www.facebook.com/pages/Br-Ek...6875076?ref=hl

Kommentar

• Diesel
      • maj 2007
      • 352

NOPP ! Du ville inte kela med mig via luren:icon_butt:
      Motorer , motorer , motorer, Det är vad som gör livet värt att levas. !

Kommentar

• Diesel
        • maj 2007
        • 352

Och idag så har man körd motorn i modellen. Fungerar kanon. Jäkla drag i snurran. Kör med en 16x10 och moroten varvar ut utan några som helst vidare ansträngning. :lollypopet är lovande så länge.... hoppas den håller måttet när den skall väl upp. :boxing:
        Ställen måste jag kolla över då nånstans så pyser det ut sakta. Håller inte trycket mer än ca. 5 min. sedan är luften slut. Inte bra. Skall kontrolera och rapotera .:stupido2:

Kommentar

• Diesel
          • maj 2007
          • 352

Ja gott folk........ på söndag skall det vara ,som jag kallar det för "Messerschmitt" väder:sarcastic:. Det innebär att det blåser västliga vindar så vi kan lyfta och landa längs med på vår fält. Alltså kanon väder för att premiära corsair-en.
          Hoppas SMHI har rätt för en gång skull. Blir det så ,då kommer komma en film rätt så snart.

Kommentar

• wesse
            • maj 2007
            • 5864

set ser vi fram emot en crossär som smeker för bi på låg höjd

en spark i baken med tur till dig från mig

:love: Get high with hovering
            not drugs :love:

Kommentar

• anders e
              • feb 2009
              • 450

Hei.
              Hvor stor er corsair'n din? 180cm?
              Fin maskin

Det er en i Norge som bygger c.arf corsair med stjernemotor. Bildene er tatt hos Geir Flesche, impotør.
              Bifogade filer
              Anders Engesvoll
              GP-engines -- PAU-planes -- and a big Pitts Challenger II
              http://www.aztechaeromodels.com/

Kommentar

• Diesel
                • maj 2007
                • 352

Ursprungligen postat av wesse
                set ser vi fram emot en crossär som smeker för bi på låg höjd

en spark i baken med tur till dig från mig
                Tack Wesse. Hoppas jag kan få med min kycking för att filma lite. Hon klarar inte av kylan riktigt. Synd för hon är bäst på filma. Hänger alltid med med focus på maskinerna.:lollypop:

Kommentar

• Diesel
                  • maj 2007
                  • 352

Ursprungligen postat av anders e
                  Hei.
                  Hvor stor er corsair'n din? 180cm?
                  Fin maskin

Det er en i Norge som bygger c.arf corsair med stjernemotor. Bildene er tatt hos Geir Flesche, impotør.
                  Ja.... Den var fin den. Skulle vilja ha en sådan motor men då i så fall i en FW190. Då hade jag nog haft en tredje spak till min radio , men då i byxan............:vroam:

Kommentar

• Diesel
                    • maj 2007
                    • 352

Det blev inget .....
                    Provrundan uteblev då det blåste 8 m/s och var uppåt 12 m/s i vindbyarna. Vissa plan som stod på fältet lyfte av sig själva, och gjorde garndlop. Som tur det så hände det inget med maskinen. Jag flög med Dragonladyn och 2 entusiaster till gav sig upp i luften för att försöka sig på en runda.
                    Vi gav upp till slut och nu är man hemma igen.
                    1-0 till vinden.:boxing:

Kommentar

Arbetssätt...