Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Väldigt snyggt arbete du gjort! Jag undrar vad det är för typ av vingstöttor du använt? Är det månne K & S alujumjum vingstöttor? Om så är fallet, var köpte du dessa?
Åsså undrar jag lite över hur du gjort de proffsiga fästena i vingen för vingstöttorna? Skulle du möjligen kunna ta en närbild på dessa, både där uppe, i mitten och där nere vid kroppen?
Tack på förhand för din hjälp och dina fantastiska bilder i tråden!
Hej McLund!
Jo alltså stöttor o fästen är ju Hangar 9:s original
eftersom detta ju egentligen är en reparation/konvertering
av Hangar 9:s J3 Cub till en Supercub.
I min andra cubtråd var det ju en Balsa USA J3 som
också konverterades till en Supercub till den användes samma
stöttor fästen o landställ från Hangar 9, de finns att beställa som
reservdelar från importören av Hangar 9.
Fullskalaförebilden är verklig, Genland har använt mina gamla kort på SE-GCP. Den såg ut såhär när jag flög den i slutet på 70-talet med en blandning av civil och militär betekning.
Här är vadjag skrev i privatafilmer forumet:
Cesar Petter tillhörde arteleriflyget i Nyköping och hade reg nr 51252. 51 stog för att det var fpl 51, 2 gissar jag stog för att det var B-modellen som hade större fönster i baksits och 52 som var individnumret. 52 låg i lumpen mellan 1959-1973 och blev sedan civilregad som SE-GCP och såldes till Vilhelmina flygklubb där jag sedan flög den. Flygläraren som flög in mej på "Cesar petter" hade även varit lärare på denna individ i det militära, så han tyckte det var kul att flyga 52:an igen. Färgen var mer mot brun i verkligheten än grönt men det berodde tydligen på att det blev förändrigar i färgen p.g.a. tidens tand. SE-GCH f.d. 51242 var i militärtjänst 1966-1973 och såldes till Kalmar segel FK
Kommentar