Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Ett par småsaker så här efteråt...Eftersom det är sjöflyg så finns det vatten runt den ibland och skrovluckan där elpryttlarna sitter tejpas med fördel med vanlig tejp,då blir det tätt!
Lacka vingarnas anläggningsyta mot kroppen (det där plywoodspantet) med nåt kul ,typ fernissa,klarlack eller slikt..
Den suger vatten när den är blöt annars(och hur vet jag det?:icon_redface..
Trevlig detalj jag glömde skriva om är att vingröret limmas i ena vingen sen är det ett skruvhål i röret med motsvarande hål i den mostatta vingen som man skruvar i o det sitter riktigt bra,inget glapp mellan kropp o vinge o prydligt är det..
Som jag skrev i Hankes filmtråd så flyger den riktigt bra även om han som vanligt inte tordes prova..Tur att det finns Ivvar!:lollypop:
// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)
har flugit lite på sjön med våran E-Starter nu i sommras, mycket trevligt må jag säga!
ser fram emot lite sjöande nästa sommar också, då kanske med en Bokis vid sidanom!
har flugit lite på sjön med våran E-Starter nu i sommras, mycket trevligt må jag säga!
ser fram emot lite sjöande nästa sommar också, då kanske med en Bokis vid sidanom!
Med Bokis vid sidan om... får ja Mona vid sidan om då :thumbup:
Jo, går man t.ex på Hangar 9 1/4 flottörkit så hamnar den på ca 3500kr men SIG har en byggsats för runt 750kr som man kan köra på om man inte är allergisk mot att bygga själv.
Bokis nu har du gjort mig ännu mer sugen på denna kärra. Spanade in denna kärra på Mässan och det såg kanot ut. Det blir nog att beställa en till nästa säsong. Tackar för dom tipsen som du har gett och jag kommer naturligtvis att använda mig utav dom.
Kul o kunna inspirera! Det är därför vi lägger ut filmerna här och har du några frågor sen så får vi väl försöka komma fram till något vettigt,det brukar kunna gå om man slår kloka huvuden ihop!
Den är ju lite speciell men var en glad överaskning o flyga,mycket trevlig..
Psst,råkar veta att de inte hade så många på lager men det kan ju finnas nån kvar..
Funderar faktisk på om det blir fint väder på måndag o flyga lite mer med den,den och sjön suger!
// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)
Kommentar