Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Det går framåt, även om det inte blir många uppdateringar.
Tanken är att modellen pga sin storlek skall bli demonterbar i stor utsträckning, det blir många MPX kontakter, men det kan det nog vara värt i slutändan. bakifrån på modellen, så börjar det bli klart med kabeldragning, stabbe och fena sitter med sammanlagt 2 skruvar och 2 MPX kontakter. I skarven på kroppen blir en del kontakter, normalt kommer inte modellen att delas, den går in i bilen, men det kan ju finnas tillfällen då man behöver dela den.
Bokis, storleken har ju ingen betydelse......sägs det....hehe
sladdar blir det till f_rbannelse. Tog en bild på kabelhärvan från kroppsskarv till mottagare, sammanlagt ligger det 9 servokablar i den och då har jag ändå glömt stoppa i en till rökpumpen, kom jag på i efterhand, så det blir till att göra om på något vis. Nu är mottagaren och härvan monterat i modell, så inspirationen för att göra om är inte hög, blir nog en lös kabel vid sidan.
Utöver alla servosladdar, så är det 14 st sladdar till belysning, (syns på mitten av bild i tidigare inlägg)
Bräslesystemet med tankar klart, motorn monterad med bypass och slutrör.
Nu återstår montering av luftventiler+lite slang. Programera mottagaren och lite annat småfix som skall förbättras, sen får det vita h-vetet gärna försvinna.
En jobbig sak (tycker jag) blir att fixa en snygg cockpit, mycket klart glas, så man vill ju att det skall se lite snyggt ut, men det går ju att flyga utan inredning, så den stressar jag inte med.
Kommentar