MBS Viggen! Eller hur ska detta gå?
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Iofs sig lite sent påtänkt och det blir ju kalas utan tips om detta men efter att ha sett Ivve och hans glasningar med vattenbaserad golvlack så finns det ju ett luktfritt alternativ..
För Zapondoften är inte o leka med...// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
-
Hej Bokis!
Ja vattenbaserad golvlack kan nog vara något att använda framöver, precis som Jocke 1963 också skrev i sitt inlägg.
Hils
MagnusHar man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:Kommentar
-
Nej!
mera starkt, stäng dörrarna och av med masken. Så kommer jag över och så har vi Km* i huvudvärk i helgen:concern:
*KagghamramästerskapKommentar
-
Nej nu får det räcka för idag.
Gick ner och glasade undersidan av fronten, med skägget som hängde ner från översidan.
Nu snurrar det bra i kolan, katterna springer omvägar runt mig , 10 åringen tycker att jag luktar fullgubbe och tanten vill överhuvudtaget inte ha med mig att göra innan jag duschat och rollat mig med Date hallon. Fy fan va jag älskar Modellbygge och Zaponlack. Satte på huven över cookpit, bara för att. Den dåliga kvaliten på bilden beror på en gasförgiftad mobilkamera.
Hils
-
Hur många snygga pojkvänner är ni inne i byggboa egentligen? Förenar ni nytta med nöje där??
Hovrar ni utan quaddar o sånt i dimman?// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
-
Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:Kommentar
-
En dagens tack!
Hej alla!
Följande har hänt under dagen.
Slipning och sprutspackling har påbörjats på den övre kroppshalvan. Sprutspacklingen har jag lagt på i 3 lager. Mellan varje lager av spackel har kroppen mellanslipats, men bara väldigt lätt. Min tanke har här varit att bygga upp ett lager med spackel så man har något att jobba med när slutslipningen ska till. Mina insug blev inte helt hundra i balsameringen, vilket gjort att de har blivit lite kantiga när jag slipade till dom, vette fan hur det gick till, räddningen heter i alla fall sprutspackel. Nu har det som sagt slipats en hel del och det börjar se rätt så bra ut, även om mycket arbete återstår. Har också börjat att tillverka nya klaffar till Canarderna. När dessa sitter på plats och är inkopplade ska den sista balsameringen ske på undersidan där servona till klaffarna sitter.
Lite bilder blev det också.
Hils
Magnus
Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:Kommentar
-
såja såja... inte bli arg på klaffarna..
Hittade mina papper på viggen... kan ta me dom på måndag när jag ska till Tommy så kan du titta på dom..Kommentar
-
Sådär ja!
Hej alla!
Nu sitter Canardklaffarna äntligen på plats, jag har även kopplat in och testkört dom.
Nästa grej blir att balsa igen det som saknas på undersidan av kroppen.
Därefter ska undersidan glasas och lackas, skevrodren ska på plats och kopplas in.
Undersidan på deltan ska balsas och glasas, sedan blir det julpyssel med slippapper och
sprutspackel. Det börjar närma sig.......
Hils
-
Hej alla!
Ytterligare uppdateringar.
Har balsat igen kroppen vid Canardservona, så nu är det bara att hoppas att dom är rätt inställda.
Har provmonterat skevrodren och servona till dessa. Servona jag använder till modellen är HXT 900.
Visst, billiga, men dom har aldrig svikit mig, hmm detta får jag säkert äta upp.
Hils
-
Hej alla!
Idag har insugen, undersidan av canarderna och klaffarna glasats.
Tog lite spillbitar av glasduken för att göra detta. Sen märkte jag att saxen har blivit riktigt slö efter
klippandet i fibern, och att hämta en ny sax från Lottas kökslådor är det döds straff på, så därför fick fibern i detta fall hänga över kanten innan slutgiltig tillkapning kan ske med skalpell. Hmm, funderar på att göra den i cammokläder
Nu är det bara resten kvar.
Hils
-
Hej alla!
Ja så idag hände det, Kung Bore knackade på dörren och det vita mögket från ovan har lagt sig som ett skumbad över nejden. Blev någon timme i garaget efter middagen, där fiberöverhänget på Canard och klaffar skars bort och slipades till. Om någon dag eller så börjar finslipandet av kroppen så det jag har gjort nu är att börja bygga upp en spackelgrund som man kan arbeta med framöver. Det mesta av spacklet kommer att slipas bort och det som nu ser blankt och fint ut kommer snart vara mest slipdamm. Undrar också om det är någon i vårt avlånga land, som har NCS-kulör koderna på
Flygvapnets original splinter cammo till 37an.
Några bilder från kvällen.

Hils
-
ser mycket bra ut... dax att komma och kolla igen snart ser jag..Kommentar

Kommentar