cessna skylane 182

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kennerdahl
    • dec 2010
    • 468

Ursprungligen postat av bajkarn
    5 minuter per laddning?, mitt wilga som är på 1200 mah,dock inte 1,60m,utan1.20m har ca 17 minuters flygtid
    Det är sjuuuuuk flygtid ju.. :huh:

Hur flög du då? hur många watt drar drivlinan?

Ett annat plan och en annan diskution kanske... :sarcastic:
    mvh Kenny

Go big, fly fast, be awsome! :thumbup:
    www.youtube.com/kennerdahl
    www.vimeo.com/kennerdahl

Kommentar

• bajkarn
      • jun 2009
      • 29

hahah jaa, men tio minuter en kvarts flygtid borde man kunna få ur det om det är vindstilla och man flyger lungt?här är länken till vilgat Dock hadde jag inte pontonerna när jag klockade 17 minhttp://hobbtek.se/visa_produkt.asp?i...PO+RTF+(2,4Ghz) .

Kommentar

• Kennerdahl
        • dec 2010
        • 468

hahah jaa, men tio minuter en kvarts flygtid borde man kunna få ur det om det är vindstilla och man flyger lungt?här är länken till vilgat Dock hadde jag inte pontonerna när jag klockade 17 minhttp://hobbtek.se/visa_produkt.asp?i...PO+RTF+(2,4Ghz) .
        Vilket litet pluttplan.. När blir det en e25 eller e30-size då? Du kan ju flyga lixom..
        mvh Kenny

www.vimeo.com/kennerdahl

Kommentar

• bajkarn
          • jun 2009
          • 29

ska se hur mycket pengar som blir över i sommar när jag bytt crossvem vet?

Kommentar

• bajkarn
            • jun 2009
            • 29

föressten visst klarar laddaren som följer med cessnat att ladda batterierna som jag beställt? :O

Kommentar

• Kennerdahl
              • dec 2010
              • 468

föressten visst klarar laddaren som följer med cessnat att ladda batterierna som jag beställt? :O
              Jaha så du kör kross också, snacka om tid/intresse konflikt.. haha..

Tror det inte ska va några problem att ladda med laddaren du har.. har du fixat rätt kontakter och så? vad är det du kör med btw? Vanligtvis blir det ju lite lödning vet du..

Tycker det är rätt höga priser på Hobbtek du länka till, är det där du köpt dina modeller eller?
              mvh Kenny

www.vimeo.com/kennerdahl

Kommentar

• bajkarn
                • jun 2009
                • 29

haha men det går ju inte så bra att köra cross på vintern,kul att ha något att göra när man är skadad ochså. jag kör en rm 125,wilgat är köpt på hobbtek , cessnat är köpt på www.radiostyrda-modeller.se:P . lödning har jag räknat med och jag har ett presentkort på clas ohlsson så jag ska köpa kontakter och aa batterier däri dag

Kommentar

• Kennerdahl
                  • dec 2010
                  • 468

Haha.. så flygning är din bi-hobby när du inte kan utöva din ordinarie hobby..

När du känner dig redo för nästa utmaning så kan jag tipsa om den AcroMaster från multiplex, kan du flyga på dina lipon.
                  Modellen är otroligt snäll att flyga, inte så vindkännslig, finfina glidflygsegenskaper och såklart grymma akrobatiska egenskaper..
                  Multiplex gör fantastiskt bra foamies helt igenom btw..

Länk: http://www.autopartner.se/multiplex-...007-c-563.aspx
                  mvh Kenny

www.vimeo.com/kennerdahl

Kommentar

Arbetssätt...