Tjo, beställde sådan där eloxerat motorfäste till den nu oxå, måste ju kyla bättre än plastväggen som är orginal. Någon som provat?
Fun Cub Månad
Kollaps
X
-
Det är jättesnyggt med sjöflygplan som startar och långa utdragna starter!
Är lite orolig just i det här fallet att det blir hovra och ingen start alls...Kommentar
-
Kommentar
-
Nä nu kliar det alldeldes för mycket i fingrarna!!!
Vilka servon behöver jag till den för att kunna utnyttja alla funktioner?
Handlar från rcflight.se
Planerar att köra med; 33A Esc, Venom V 35/975, APC E 11x5,5, 3S2200 25-30C
Visst kan man montera motorn med spinner på motoraxeln?(har trasiga delar i bakmonterings satsen)
MVH//JohanKommentar
-
Blev att beställa en FunCub med 2st EMax ES9257 Digitalt och 4st EMax ES08D 8.6g 2.0 Kg
Nu längtar man tills det kommer hem och hoppas att jag inte blir besviken.Kommentar
-
Kommentar
-
Behövs det 7st servon om man vill använda bogserkroken?
Jag beställde ju 2st 20g/2.5kg och 4st 8,6g/2kg, misstänker att dom mindre får sitta till skev och flaps medan dom större hamnar på sida&höjd.
Är jag helt ute och cyklar? Skulle jag kanske bara använt mig av dom mindre?Kommentar
-
Tror du är på rätt väg mot ljuset nu.. Släpkroken räcker med ett litet enkelt servo om du ska ha den i drift... Jag har bara satt dit fästet utan servo så länge.. Måste skaffa mig en liten seglare till Klavins inom kort så även han får känna på CubVindar:-)Ursprungligen postat av SkrotizBehövs det 7st servon om man vill använda bogserkroken?
Jag beställde ju 2st 20g/2.5kg och 4st 8,6g/2kg, misstänker att dom mindre får sitta till skev och flaps medan dom större hamnar på sida&höjd.
Är jag helt ute och cyklar? Skulle jag kanske bara använt mig av dom mindre?Kommentar

Kommentar