bra brushless motor 50g RCtimer

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kamelkungen
    • sep 2008
    • 238

bra brushless motor 50g RCtimer

Hej

Jag har upptäckt motorerna från RCtimer. Jag har kört hela sommaren med en modell som heter 2822-14. Det är en 50g motor, 1200kv. Jag har en 7x6 prop på den och det är grymt drag i den motorn.
    Lyftkraften ligger kring 1000g. Nu väger min easy star kring 960g och modellen flyger på halvgas utan problem med 3-cell lipo.

Motorn kostar ju bara kring 5 dollar, jag är otroligt imponerad. Har säkert flugit 50ggr*20min i sommar och motorns lager har inte börjat låta illa ännu.

Man kan välja, antingen 10 RCtimer motorer eller 1st axi-gold...

Någon mer än mig som diggar RCtimer?
  • radioactive
    • aug 2011
    • 473

Ursprungligen postat av kamelkungen
    Hej

Jag har upptäckt motorerna från RCtimer. Jag har kört hela sommaren med en modell som heter 2822-14. Det är en 50g motor, 1200kv. Jag har en 7x6 prop på den och det är grymt drag i den motorn.
    Lyftkraften ligger kring 1000g. Nu väger min easy star kring 960g och modellen flyger på halvgas utan problem med 3-cell lipo.

Motorn kostar ju bara kring 5 dollar, jag är otroligt imponerad. Har säkert flugit 50ggr*20min i sommar och motorns lager har inte börjat låta illa ännu.

Man kan välja, antingen 10 RCtimer motorer eller 1st axi-gold...

Ja, jag har bara RC Timer-motorer och de däringa 1200kv-motorerna är fantasktiskt bra. Vi har en hel hög av både 750kv och 1200kv och jag kommer förmodligen att köpa en hel hög till av 1200kv-motorn innan den slutar tillverkas.

Lasse
    ----------------------------------------------------------------------------------------------
    Team Radioactives
    http://www.radioactives.se/rc

Kommentar

• Kennerdahl
      • dec 2010
      • 468

Låter finfint.. Bara att länka till dessa vetty.. ;D
      mvh Kenny

Go big, fly fast, be awsome! :thumbup:
      www.youtube.com/kennerdahl
      www.vimeo.com/kennerdahl

Kommentar

• radioactive
        • aug 2011
        • 473

Ursprungligen postat av Kennerdahl
        Låter finfint.. Bara att länka till dessa vetty.. ;D
        Vissa är ju så lata att man får mata dom med sked....

http://www.rctimer.com/index.php?gOo...9&productname=

Lasse
        ----------------------------------------------------------------------------------------------
        Team Radioactives
        http://www.radioactives.se/rc

Kommentar

• jocke1963
          • dec 2007
          • 2709

Ursprungligen postat av kamelkungen
          Jajjemen! Har en bunt med motorer och reglage därifrån, alla funkar klockrent.
          Dock har jag fått balansera väldigt många av deras proppar...men till de priserna kan man stå ut med det.
          ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Kommentar

• pgrts

• jun 2006
            • 2015

Blir lite fundersam över att du kör med 7 tums prop då det står 8 10 på specen vilket jag brukar köra på 50 grams 1200 KV för att få vettig kraft. Till ES brukar jag försöka hitta 1600 KV för att bättre passa till 6 -7-tums som lättare får plats på ES utan att hissa motorn för mycket. 1000 gram kraft på en 7-tums propp är ju helt underbart.

Kommentar

• McRegor
              • maj 2006
              • 7942

Hej,
              Också lite fundersam varför du kör såpass liten propp på en motor med 1200 i kV. Skulle gissa på att 9*6" eller nåt sånt borde vara effektivare om du vill ha hög statisk dragkraft . Har du verkligen mätt dragkraften till 1000 g med din setup eller menar du nåt annat med "lyftkraft" ? Men f ö kan det säkert vara en väldigt prisvärd motor i den storleksklassen - och jämförelsen med 10 sådana mot en Axi var ju rätt slående... Det finns många billiga grejor som ändå är bra - det gäller bara att hitta dessa guldkorn.
              Hälsningar
              Roger

Kommentar

• Kennerdahl
                • dec 2010
                • 468

Ursprungligen postat av radioactive
                Vissa är ju så lata att man får mata dom med sked....

http://www.rctimer.com/index.php?gOo...9&productname=

Lasse
                A men puss på´re! :sarcastic:
                mvh Kenny

www.vimeo.com/kennerdahl

Kommentar

• mickmick

• aug 2011
                  • 172

Duger den till en multicopter ? dvs 2822-14

Kommentar

• Kennerdahl
                    • dec 2010
                    • 468

Ursprungligen postat av mickmick
                    Duger den till en multicopter ? dvs 2822-14
                    Måste den göra om EN motor kan leverera 1Kg dragkraft.. Jag funderade på att bygga med HK park 480 men dom här är ju billigare och verkar ju funka bra satteh..
                    mvh Kenny

www.vimeo.com/kennerdahl

Kommentar

• McRegor
                      • maj 2006
                      • 7942

Måste den göra om EN motor kan leverera 1Kg dragkraft.. Jag funderade på att bygga med HK park 480 men dom här är ju billigare och verkar ju funka bra satteh..
                      Hej,
                      Som jag sa tidigare - är detta verkligen uppmätt ?
                      Ställer mig en aning tveksam till detta inte minst när vi talar om 7"-propp....
                      Det är ju bara en väldigt billig 50 g-motor så man kan ju inte begära alltför mycket.
                      Hälsningar
                      Roger

Kommentar

• mickmick

• aug 2011
                        • 172

jo....det jag egentligen undrade var om den inte var för stark...det ska va en quad och ingen raket som jag tänker bygga

en annan fråga...kanske dumt men i alla fall......kan inte hitta på rctimer hemsidan om motorn finns på lager....vad menas med "score" ? har det något med saken att göra ?

Kommentar

• Kennerdahl
                          • dec 2010
                          • 468

Ursprungligen postat av McRegor
                          Hej,
                          Som jag sa tidigare - är detta verkligen uppmätt ?
                          Ställer mig en aning tveksam till detta inte minst när vi talar om 7"-propp....
                          Det är ju bara en väldigt billig 50 g-motor så man kan ju inte begära alltför mycket.
                          Hälsningar
                          Roger
                          Jag håller med om att det låter som sjukt mycket för en motor på 200watt och 7" prop. Jag har lite över 1Kg med en 4,5x4,5 prop men då snackar vi 4S och 950 watt.

Jag har kikat lite på dessa, där har HK gjort mätningar
                          http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...er_850kv_.html
                          mvh Kenny

www.vimeo.com/kennerdahl

Kommentar

• Silverfisk
                            • dec 2010
                            • 55

Jag diggar också rctimer! frun undrade dock vem Nina var (Avsändaren på rctimers paket bruka vara Nina)

Kommentar

• Kaptenklister
                              • okt 2011
                              • 64

Jag har RC Timer 750 KV motorer i min quad, dom är helt ok. Min favorit hittils är deras lilla goa 2200 KV för 8$ fraktfritt. http://www.rctimer.com/index.php?gOo...27&productname=

Jag har den både i min Polaris Seaplane & i en hemmabyggd ritewing-klon det har blivit massor med flygturer med dessa bägge plan i sommar, polarismotorn har till och med badat men dom fortsätter gå hur bra som helst.

Tänkte beställa ett par till 2200-or till ett par depronbyggen som skall ske under hösten/vintern

Jag har för mig att jag ändå brukar betala 2$ för frakten för att få tracking...
                              Senast redigerad av Kaptenklister; 2011-10-14, 08:57.
                              - Har det bara tillräckligt med kraft & rätt CG så flyger det nog!

Kommentar

Arbetssätt...