Det sitter en kylfläns på ESC'n, men med tanke på buklandingarna får jag hitta ett alternativ till att ha ett möjligt hål nedåt. Jag har sett moddar där man kan ha lufthål i sidan som drar in fartvinden i flygplanskroppen.
Ikväll satte jag ihop delarna utan att koppla servon eller limma, mest för att få en bild av hur den kommer att se ut. Ni kan inte ana vilket fånigt leende jag fick på läpparna. Som barn på julafton.
Härlig känsla att hålla i första kärran.
Hursomhelst gick jag igenom de medföljande små delarna och fick några frågetecken.
Bilden kanske är för liten, men det som syns är ett roderhorn och till vänster har jag satt en medföljande platta som jag har ställt på högkant. Detta för att visa de små "fötterna" som finns på undersidan. Foten på roderhornen passar in i denna platta och det kom med fyra st.
Följande två bilder visar ovansidan och undersidan av en vinge. Här kan vi se var roderhornet placeras. På ovansidan finns motsvarande markering. Kan det vara här den extra plattan placeras? För att sedan dra skruvar igenom? Jag fick med 8 st skruvar som jag inte kan komma på vad de skall vara till. (Sista bilden).

Är det någon som har någon idé?
Slutligen har jag en fråga om propellern. Hur är tanken att man skall fästa den? Jag kan trycka dit den, men vad gör jag sen? Jag kan dra åt "konen" men bara till en viss gräns. Skall jag hålla emot med något i "muttern" innanför propellern?
/ZV
Ikväll satte jag ihop delarna utan att koppla servon eller limma, mest för att få en bild av hur den kommer att se ut. Ni kan inte ana vilket fånigt leende jag fick på läpparna. Som barn på julafton.
Härlig känsla att hålla i första kärran.Hursomhelst gick jag igenom de medföljande små delarna och fick några frågetecken.
Följande två bilder visar ovansidan och undersidan av en vinge. Här kan vi se var roderhornet placeras. På ovansidan finns motsvarande markering. Kan det vara här den extra plattan placeras? För att sedan dra skruvar igenom? Jag fick med 8 st skruvar som jag inte kan komma på vad de skall vara till. (Sista bilden).
Är det någon som har någon idé?
Slutligen har jag en fråga om propellern. Hur är tanken att man skall fästa den? Jag kan trycka dit den, men vad gör jag sen? Jag kan dra åt "konen" men bara till en viss gräns. Skall jag hålla emot med något i "muttern" innanför propellern?
/ZV

Kommentar